دور افتخار توأم با اشک در سن‌سیرو

خداحافظی زلاتان در شب دراماتیک سری آ

دور افتخار توأم با اشک در سن‌سیرو

پس از اتمام آخرین مسابقه فصل میلان در سری آ که با برتری ۳ بر یک مقابل هلاس ورونا همراه بود، زلاتان با چشمانی اشکبار، پایان کار خود روی چمن فوتبال را به هواداران پرشور حاضر در سن سیرو اطلاع داد. 


آخرین بازی او با پیراهن سرخ و سیاه میلان به مسابقه با اودینزه برمی‌گشت که از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه شد. زلاتان گفت: «حتی اعضای خانواده‌ام هم از تصمیمم برای خداحافظی خبر نداشتند چون می‌خواستم هنگام اعلام آن، همه به طور همزمان خبر را بشنوند».
مهاجم سوئدی که در طول دوران حرفه‌ای خود درمجموع ۵۶۱ گل برای باشگاه‌ها و تیم ملی خود به ثمر رسانده‌ بود در طول دوران بازی‌اش هیچ‌وقت از حواشی گوناگون و اظهارات خبرساز جدا نشد. 
ویژگی‌های شخصیتی خاص که می‌توان آن‌ها را در غرور مثبت و اعتماد به نفس خلاصه کرد، سازنده‌ترین عنصر در رشد و ارتقای یکی از برترین مهاجمان جهان فوتبال در هزاره جدید بود. 
مهاجم قدر سوئدی، فوتبال خود را در سال ۱۹۹۹ از مالمو سوئد آغاز کرد و سفر اروپایی خود را در منچستریونایتد، بارسا، یوونتوس، میلان، اینتر و پاری‌سن ژرمن پی گرفت؛ پیش از آنکه به لیگ گلکسی برود. 
او همچنین ۱۲۲ بار موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش شد و در این مسابقات درمجموع ۶۲ گل به ثمر رساند که رکورد گلزنی تاریخ صلیبی پوشان به شمار می‌رود. او ۱۱ بار در جمع نامزدهای توپ طلای فوتبال جهان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۳ به رتبه چهارم آن دست یافت. زلاتان در همان سال به دلیل گل اعجاب‌آورش در مصاف با انگلیس جایزه پوشکاش را گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه