این خوشمزه را دست کم نگیرید

درباره میوه تابستانی هندوانه و خواص عجیب وغریبش

این خوشمزه را دست کم نگیرید

حوالی امروز


درست است 92درصد آن را آب تشکیل می‌دهد اما مثل آب بی‌مزه و کم‌خاصیت نیست. هندوانه کارش فقط این نیست که مثلاً در یک تابستان گرم، شکم شما را پرآب کند و تشنگیتان را فرو بنشاند. اگر فهرست خواص این میوه تابستانه را ببینید سرتان سوت می‌کشد. یعنی این همه سال هندوانه‌های قرمز و آبدار را خورده‌اید و حتی یک‌بار به این فکر نکرده‌اید که این 92درصد آب قرمز رنگ با تأمین بیش از ۲۵درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین سی، به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند.
دشمن خستگی برای ورزشکاران است و مصرف آب آن پس از یک مسابقه یا تمرین سنگین کمک می‌کند خستگی از تن در برود. اگر اهل میگرن نباشید سردرد را کاهش می‌دهد و به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند. تازه، آنتی‌اکسیدان هم دارد که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن که توانایی تشکیل سلول‌های سرطانی را دارند، کمک می‌کند.
هندوانه نیز مانند سایر میوه‌های قرمز رنگ (مانند گوجه فرنگی)، حاوی مقادیر زیادی لیکوپن است. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن به مبارزه با سرطان‌هایی مثل سرطان پروستات، کند کردن روند پیری و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده در بدن کمک می‌کنند. لیکوپن موجود در هندوانه که به مبارزه با سرطان پروستات، کند کردن روند پیری و ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک می کند ۴۰درصد بیشتر از گوجه‌فرنگی است. تقویت بینایی‌، مبارزه با آسم، کاهش فشارخون و افزایش سلامت قلبی هم از دیگر فواید هندوانه است. البته دانشمندان می‌گویند سعی کنید شب‌ها هندوانه نخورید تا مشکل گوارشی پیدا نکنید و قند اندک موجود درهندوانه به چاقیتان کمک نکند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه