آماده باش استقلال به رحمتی،منصوریان و نکونام

ساپینتو در راه الغرافه

آماده باش استقلال به رحمتی،منصوریان و نکونام

هر چند که مدیران استقلالی اظهارنظر رسمی درباره آینده ریکاردو ساپینتو نداشته‌اند، اما می‌توان فهمید که سرمربی پرتغالی به پایان کارش در ایران رسیده و آبی‌ها برای هفتمین فصل متوالی، شاهد حضور هفتمین سرمربی متفاوت روی نیمکت تیمشان خواهند بود.


در حال حاضر، تمدید با ریکاردو ساپینتو که یک گزینه بالقوه نیز محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از برنامه‌های مدیران باشگاه باشد، اما به نظر می‌رسد باشگاه تمایل چندانی به حفظ وی ندارد. جدا از شکست برابر پرسپولیس، اتفاقات شهرآورد و حواشی آن سبب شد تا آبی‌ها تمایل چندانی به حفظ سرمربی پرتغالی نداشته باشند.

قدم زدن در مسیر «استراماچونی»؟
ساپینتو با وجود آنکه تیمش در کسب سه گانه ناکام بود، اما تیمی تهاجمی را برای استقلال ساخت و همین مسئله باعث شده عملکرد او مورد توجه تیم‌های شاغل در لیگ‌های معتبر حاشیه خلیج فارس قرار گیرد.
الغرافه قطر، مشتری جدی ریکاردو ساپینتو است؛ آن‌هم در شرایطی که قرارداد ساپینتو با استقلال به پایان رسیده و او برای تمدید با آبی‌ها هنوز توافق نکرده و حتی گفته می‌شود که 300 هزار دلار از قرارداد فصل جاری‌اش را هم طلبکار است! الغرافه‌ای‌ها بعد از آنکه تیمشان در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر ناکام در حضور در کورس مدعیان بود، به دبنال قطع همکاری با پدرو مارتینس هستند و به جای این سرمربی پرتغالی قصد دارند هموطن او را استخدام کنند.
جالب آنکه آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق استقلال هم بعد از جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان پایتخت در تیم الغرافه فعالیت خود را دنبال کرد و حالا به نظر می‌رسد سناریو سال‌های گذشته در حال تکرار است.

سناریو استقلال برای گذر از ساپینتو؟
استقلال می‌تواند یک سرمربی رزومه‌دار و خارجی دیگر را جایگزین ساپینتو کند، اما اگر مدیران باشگاه همچین برنامه‌ای در سر دارند، باید خیلی زود و قبل از اینکه پیش فصل و زمان آماده‌سازی تیم از دست برود، با مربی موردنظرشان به توافق برسند.  در صورتی که مدیران استقلال بخواهند بار دیگر نیمکت تیمشان را به یک سرمربی ایرانی بسپارند، شاید باز هم گزینه‌های چندانی در دسترس آن‌ها نباشد. در مقطع فعلی، جواد نکونام به همراه علیرضا منصوریان و سیدمهدی رحمتی می‌توانند سه گزینه مدیران باشند. با توجه به بدهی‌های باقیمانده از لیگ بیست و دوم، هیچ بعید نیست در صورت جدایی قطعی ساپینتو، یک سرمربی ایرانی وظیفه هدایت آبی‌ها در لیگ آینده را برعهده بگیرد.

خبرنگار: حمید‌رضا عرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه