به رودمعجن رسیدید به این مکان‌ها هم سر بزنید

به رودمعجن رسیدید به این مکان‌ها هم سر بزنید

در 60 کیلومتری تربت حیدریه و شمال رودمعجن می‌توانید به شهر سرسبز و دیدنی کدکن سر بزنید. در این شهر جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیری مثل مجموعه تاریخی و فرهنگی شیخ حیدر کدکنی، آرامگاه ابراهیم بن اسحاق کدکنی که پدر عطار نیشابوری است و مسجد سنگی حاج سیدحسن کدکنی وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.



 علاوه بر این، قله ملکوه با ارتفاع 3هزارو13 متر یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای این شهر است که اگر اهل کوه‌نوردی باشید می‌توانید از آن دیدن کنید. در بخش شرقی رودمعجن نیز می‌توانید به شهر بایگ سر بزنید که ابریشم آن شهرت جهانی دارد. یکی از جاذبه‌های مهم این شهر این است که شما می‌توانید از نزدیک تمام مراحل ابریشم‌کشی را تماشا کنید. 
در بخش جنوبی روستای رودمعجن نیز می‌توانید به منطقه گردشگری رودخانه حصار سری بزنید. این منطقه در 50 کیلومتری غرب تربت حیدریه قرار دارد و شامل رودخانه‌ای پرآب و طبیعتی سرسبز و دل‌انگیز است. این منطقه برای یک گردش کوتاه و چندساعته با خانواده گزینه‌ای بسیار مناسب است. 

دیدنی‌های تربت حیدریه را از دست ندهید
در شهر تربت حیدریه نیز دیدنی‌های زیادی وجود دارد که حیف است به آن‌ها سر نزنید.  آرامگاه قطب‌الدین حیدر در شهر تربت حیدریه یکی از آن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است که اگر اهل دیدن بناهایی با معماری کهن و منحصربه‌فرد باشید می‌تواند مقصد خوبی در گشت‌وگذار شما باشد. در همان حوالی می‌توانید به کاروانسرای طبسی هم سر بزنید. این کاروانسرا معماری زیبایی به سبک دو ایوانی دارد و بسیار تماشایی است. در بخشی از این کاروانسرا نیز موزه مردم‌شناسی تربت حیدریه ایجاد شده است. اگر علاقه دارید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا شوید، برای بازدید از این موزه برنامه‌ریزی کنید.
حمام حاجی رئیس که قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد نیز از دیگر دیدنی‌های شهر تربت‌حیدریه است. بنایی که هنوز هم زیبایی‌های آن پابرجاست و کاشی‌کاری‌ها و نقوش جذابی را می‌توانید در فضای داخلی آن ببینید.
دیدنی‌های شهر تربت حیدریه کم نیست. خانه امینی از دیگر بناهای تاریخی این شهر است که در زمان قاجار به دستور تاجر معروف شهر بنا شده است. معماری این بنا بسیار چشمگیر است و می‌توانید از گچ‌بری‌ها، آجرکاری‌ها و کاشی‌کاری‌های این عمارت لذت ببرید.  حیاط باصفا و طاق‌های هلالی این عمارت نیز بسیار دیدنی است.
باغ ملی تربت حیدریه و پارک کوهستانی پیشکوه نیز از نقاطی است که برای گشت و گذار می‌توانید از آن‌ها دیدن و لذت سفر خود را کامل کنید. پارک پیشکوه از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان خراسان رضوی از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است. این پارک در دامنه کوه واقع شده و آب‌وهوا و فضای دلنشینی دارد. اگر از استان‌های دورتر مثل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان یا یزد به سمت تربت حیدیریه حرکت می‌کنید، این پارک در مسیر شماست و می‌توانید از فضای آن استفاده کنید.

کجا اقامت کنیم؟
اگر قرار است به رودمعجن سفر کنید، چه سفرتان طولانی باشد چه کوتاه‌مدت، می‌توانید از تنها اقامتگاه بوم‌گردی روستا استفاده کنید. البته پیش از سفر حتماً باید از ظرفیت اقامتگاه مطلع شوید. اگر هم قصد دارید به دیگر جاذبه‌های شهر تربت حیدریه و اطراف آن سر بزنید، می‌توانید در اقامتگاه‌های این شهر ساکن شوید و با یک ساعت رانندگی به رودمعجن سر بزنید و باز گردید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه