مردمی که به سنت‌ها پایبند هستند

مردمی که به سنت‌ها پایبند هستند


​​​​​​​رودمعجن روستایی کوهستانی و خوش آب و هواست که باوجود مسافران و گردشگران زیادی که در ایام مختلف سال به خود جذب می‌کند، هنوز هم بافت سنتی و روستایی خود را حفظ کرده است. اگر در محیط روستا کمی قدم بزنید، به وضوح می‌توانید این اصالت را در بنای ساختمان‌ها و کوچه‌های روستا ببینید. اهالی رودمعجن، به‌خصوص قدیمی‌ترها که سال‌هاست در این منطقه زندگی کرده‌اند نیز هنوز حال و هوای قدیم را حفظ کرده‌اند. خیلی‌هایشان هنوز لباس محلی به تن می‌کنند و با گویش نزدیک به نیشابوری و کدکنی صحبت می‌کنند. 
مردم اعتقادات مذهبی محکمی دارند و مناسبت‌ها و ایام خاص دینی، مثل ایام محرم را به طور مفصل برگزار و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین خاطر حساسیت آن‌ها به موازین دینی بیشتر است و انتظار می‌رود گردشگران برای سفر به این منطقه به این حساسیت‌ها توجه ویژه داشته باشند.
مردم رودمعجن هنوز هم درآمد خود را از کشاورزی و دامداری بدست می‌آورند و عمده محصولی هم که تولید می‌کنند گندم و جو است. البته برخی محصولات درختی مثل گردو نیز به طور پراکنده در باغ‌های روستا یافت می‌شود. محلی‌ها می‌گویند درآمدشان این روزها ناچیز است و رونق سابق را ندارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه