«کُدان» بهتر است یا «وی ای آر»؟

«کُدان» بهتر است یا «وی ای آر»؟

 م.ظرافتی


​​​​​​​امروز قرار است در دیدار فینال جام حذفی، علاوه بر داوران مرسوم، داوران نامرسوم هم پشت دروازه برای کمک به داور وسط  حضور داشته باشند.
لابد شما فکر می‌کنید چون مسئولان ما عادت دارند مشکلات پیش رویشان را نه از راه اصولی بلکه همین جور فوری فوتی، موقتی، «ببینیم چطور می‌شه و بماند برای سال بعد» حل کنند، فلذا تصمیم گرفته‌اند فناوری «وی ای آر» را همچنان بیخیال شده و عوض نشاندن چند تا داور نامحسوس توی اتاق مخصوص ، دو کمک داور نامرسوم و البته محسوس یا همان «کدان» که توی تیتر مطلب گفتیم را بگذارند پشت دروازه، بلکه دهان منتقدان به داوری را فعلاً ببندند. 

ته‌دیگ
برخلاف تصور شما و با عنایت به اینکه توی مملکت ما همه چیز معمولاً پشت پرده دارد، بررسی‌های میدانی کارشناسان این ستون درباره پشت پرده ماجرا نشان میدهد مسئولان ورزش ما اصلاً نمیخواهند یک فقره مشکل داوری در فوتبال را حل کنند! چون اولاً اگر این مشکل را حل کنند نوبت به حل مشکل بعدی، بعدی‌تر، بعد از بعدی‌تر... الی آخر می‌رسد و این بندگان خدا باید همه کار و زندگیشان را ول کنند و فقط مشکلات را حل کنند. ثانیاً مشکلات فوتبال ما جوری به هم تنیده و توی هم رفته است که نمی‌شود بی‌گدار به آب زد و یک مسئول بر فرض مشکل قلبی بالقوه هم نداشته باشد که سر بزنگاه بابتش استعفا دهد، تا بیاید ابروی فوتبال را درست کند، دستش بی‌هوا می‌خورد به جای دیگر و زبانم لال چشم فوتبالمان کور و یا عضو دیگرش ناقص می‌شود!
یعنی مثلاً برای حل مشکل داوری، نمی‌شود همین جور یلخی ‌وار رفت و «وی ای آر» آورد و نصب کرد. اول باید فرهنگ مسئولان، فرهنگ داوری، فرهنگ تماشاگران فوتبال، فرهنگ گزارشگران و مجریان را اصلاح و بعد داور تربیت کرد و هزار جور کار دیگر کرد. تازه آن وقت مسئله تحریم‌ها مطرح می‌شود که اجازه حل مشکلات را به هیچ‌کس نمی‌دهد... همکارانم اشاره می‌کنند که: «چرا مطلب رو این‌قدر می‌پیچونی؟ یه دفه بگو مسئولان ما در هیچ زمینه‌ای نمی تونن مشکلات رو حل کنن»... حرف‌های همکاران من را جدی نگیرید. این‌ها تا نان ما و این ستون را آجر نکنند دست بردار نیستند!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه