رونمایی از کتاب «فی رحاب امام رضا(ع)» در حرم مطهر رضوی

همزمان با دهه کرامت انجام شد

رونمایی از کتاب «فی رحاب امام رضا(ع)» در حرم مطهر رضوی


همزمان با دهه نورانی کرامت رضوی، کتاب «فی رحاب امام رضا(ع)» در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.به گزارش آستان‌نیوز، این کتاب که به همت مدیریت زائرین غیرایرانی به زبان عربی تألیف شده، در مراسمی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در صحن غدیر رونمایی و به زائران عرب‌زبان حرم مطهر رضوی معرفی شد. 
این کتاب داستان کودکی 10ساله به نام رضا است که برای زیارت حضرت رضا(ع) همراه پدر و مادرش به مشهد مقدس مشرف شده است. او با همراهی یکی از خادم‌های حرم مطهر با شخصیت والای امام هشتم شیعیان حضرت علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) و همچنین برخی از قسمت‌های حرم مطهر آشنا می‌شود.این کتاب مناسب برای گروه سنی 11 تا 16 سال طراحی شده و دارای هشت ایستگاه است که در ایستگاه هشتم شخصیت اصلی کتاب یعنی رضا با امام رضا(ع) ارتباط قلبی و عاطفی برقرار می‌کند.
مطالب کتاب در قالب داستان، بازی و سرگرمی است و برخی مطالب کتاب نیز در هشت «فلش‌کارت» همراه کتاب به مخاطب ارائه می‌شود.
زندگی‌نامه مختصر امام رضا(ع)، نقل برخی از احادیث در خصوص فضیلت زیارت این امام همام، آشنایی با اماکن مختلف حرم مطهر رضوی از جمله صحن‌ها، رواق‌ها، مهمانسرا، دارالقرآن الکریم، کتابخانه، مسجد گوهرشاد و نقاره‌خانه برخی از محتویات این کتاب است.در این کتاب همچنین مطالبی برای آشنایی با نماز، فرهنگ و تمدن ایران زمین و برخی از شخصیت‌ها و دانشمندان نامی ایران نیز نوشته شده است.
کتاب «فی رحاب امام رضا(ع)» به همت مدیریت زائران غیرایرانی به زبان‌های اردو، آذری و فارسی هم ترجمه و با عنوان «در آستان امام رضا(ع)» چاپ شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه