19 سخنران میهمان اجلاسیه کنگره جهانی حضرت رضا(ع)

19 سخنران میهمان اجلاسیه کنگره جهانی حضرت رضا(ع)

دومین اجلاسیه از پیش‌نشست‌های پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) 9 خرداد و همزمان با دهه کرامت با سخنرانی 19 میهمان داخلی و خارجی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


به گزارش آستان‌نیوز، طبق اعلام دکتر عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با شعار «اندیشه تمدنی حضرت رضا(ع)؛ عدالت برای همه، ظلم به هیچ کس» در سال 1403 برگزار می‌شود که دبیرخانه این کنگره به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی، مجموعه اجلاسیه‌هایی را به عنوان پیش‌نشست کنگره تدارک دیده است که نهم خرداد جاری دومین اجلاسیه را با حضور اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی برگزار می‌کند.
این خبر حاکی است، این اجلاسیه که 9 خرداد در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، با پیام مرجع و مفسر عالی‌قدر حضرت آیت‌الله جوادی آملی آغاز به کار می‌کند و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی وارد نشست‌های چهارگانه اجلاسیه می‌شود.
طبق اعلام دبیرخانه این اجلاسیه، در نشست اول از ساعت 9:30 حجج اسلام محمدتقی سبحانی، دکتر حمید پارسانیا و دکتر رضا برنجکار به موضوع «عقلانیت و عدالت در مکتب رضوی» می‌پردازند. زیرموضوعات نشست اول نیز عدالت، انسانیت،عقل و دین از منظر امام رضا(ع) و حقیقت مشترک ادیان توحیدی تعیین شده است.
در نشست دوم این اجلاسیه نیز که از ساعت 14:30 پیش‌بینی شده است، استادان دکتر محسن الویری، دکتر محمد‌هادی همایون، دکتر اولسی ژازکسی (استاد دانشگاه اسلامی مالزی) و خانم دکتر مرجان عاصی سخنرانی می‌کنند. چرایی پیامدهای ستمگری در آموزه‌های رضوی، جغرافیای راهبردی تمدن‌ساز در هجرت امام رضا(ع)، اسلام در اروپا و حدیث امام رضا(ع) در تقابل و عدم تبعیت از حاکم جائر موضوعاتی است که در این بخش پیرامون آن سخنرانی می‌شود.
این خبر می‌افزاید، بر اساس برنامه همچنین آیت‌الله مبلغی، دکتر حسین اوزجان از ترکیه و خانم دکتر ربکا مسترتون؛ استاد کالج اسلامی لندن به ابعاد سیره اجتماعی امام رضا(ع) می‌پردازند. به طور مشخص خانم ربکا مسترتون درباره «وظیفه مسلمانان در کمپین برای اصلاح نظام قضایی بریتانیا معطوف به آموزه‌های اهل بیت(ع) با تأکید بر سنت و آموزه‌های رضوی» سخنرانی خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه