نشست گروه 7 در هیروشیما زیر سایه اعتراضات مردمی

نشست گروه 7 در هیروشیما زیر سایه اعتراضات مردمی


​​​​​​​همزمان با حضور سران گروه 7 در هیروشیما برای ادای احترام به کشته‌شدگان ناشی از حمله اتمی آمریکا به این شهر در جنگ جهانی دوم، صدها نفر از مردم ژاپن علیه سیاست‌های جی7 و در مخالفت با جنگ‌افروزی تظاهرات اعتراضی برپا کردند. معترضان بنرها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود هرگز به آمریکا و ژاپن اجازه تهاجم به چین را نخواهند داد. روی یک پلاکارد دیگر نوشته شده بود: «نه به گروه 7 نه به نشست امپریالیستی، نه به جنگ اتمی».
رهبران گروه 7 شامل آمریکا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان، کانادا، ژاپن به همراه دو مقام ارشد اتحادیه اروپا روز گذشته پیش از آغاز نشست‌های رسمی این گروه با حضور در شهر هیروشیما به کشته‌شدگان حمله اتمی آمریکا ادای احترام کردند. 
جیک سالیوان، سه‌شنبه گذشته در واکنش به برنامه بایدن در این سفر گفته بود رئیس‌جمهور آمریکا «به انسان‌های بی‌گناهی که در بمباران اتمی هیروشیما جان خود را از دست دادند، ادای احترام خواهد کرد اما سفر اجلاس جی۷، نه گذشته بلکه درباره آینده است». نشست گروه 7 قرار است از 19 تا 21 می برگزار شود که تمرکز آن بر جنگ اوکراین، امنیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری سبز و توسعه در منطقه ایندوپاسیفیک است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه