برای حل مشکلات ،لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان می‌آیم

رئیس‌جمهور در هفتمین سفرش به استان خوزستان برای پیگیری مصوبات:

برای حل مشکلات ،لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان می‌آیم

رئیس جمهور در ادامه تلاش دولت، صبح پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی وارد خوزستان شد. این هفتمین سفر دکتر رئیسی و دومین سفر دولت مردمی به استان خوزستان است و پیگیری مصوبات دور اول سفرهای استانی و بازخواست مسئولان، اهداف اصلی این دور از سفرهاست.  


رئیس جمهور، میهمان سرزده کارگران هفت‌تپه 
دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه، پس از افتتاح 70 کیلومتر از خط دوم قطار اندیمشک-اهواز در حدفاصل شوش بامدژ هنگامی که از حضور کارگران شرکت هفت‌تپه در ایستگاه این منطقه مطلع شد، دستور توقف قطار را صادر کرد و با حضور در میان کارگران، با آنان به گفت‌وگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آن‌ها بدون واسطه مطلع شد. رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه کارگران، مدیران و کسانی که با دلسوزی تلاش کردند مجموعه نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشده و در مدار تولید باقی بماند، گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن نیز افزایش یافته است.

بازدید رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند ساخت آن مطلع شد. پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری  هزارو720  کیلومتر در حال احداث است. روند ساخت شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است. 

همدلی با مردم از اهواز تا اندیمشک  
رئیس جمهور ضمن حضور در جمع مردم اهواز گفت: برای حل مشکلات خوزستان اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر می‌کنم. دکتر رئیسی افزود: همان‌گونه که شما مردم خوزستان به عهد خود با نظام و انقلاب وفادار هستید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم. وی تصریح کرد: در طول یک‌سال گذشته به اندازه تمام دوره دولت دوازدهم نیروگاه در کشور ساخته شده است. رئیس جمهور همچنین در نشستی با دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی به مردم آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان را مورد بررسی قرار داد و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند. در ادامه رئیس جمهور ضمن در دیدار با علما، نخبگان و بزرگان عشایر خوزستان با بیان اینکه دولت خود را موظف به جبران کمبودها می‌داند، تصریح کرد: دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد. رئیس قوه مجریه در ادامه این سفر در اجتماع پرشور مردم شادگان با اشاره به اهمیت تأمین زمینه‌های مناسب برای مهاجرت نکردن روستاییان اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به‌صرفه نبودن اقتصاد روستایی است، اگر اقتصاد روستا پررونق و به‌صرفه باشد، روستایی به حاشیه شهرها مهاجرت نمی‌کند و دولت این مسئله را در سیاست‌هایش دنبال می‌کند. دکتر رئیسی تصریح کرد: دولت برای رفع مشکل آب
 ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی کرده که بخش قابل‌توجهی از این تعداد آغاز شده است. رئیس جمهور در پاسخ به مطالبات مردمی شادگان با تأکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد. 

دستاوردهای صنعتی سفر دولت به خوزستان  
با حضور رئیس جمهور در جنوب کشور فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس که برای اجرای آن ، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده به صورت رسمی راه‌اندازی شد. در این مراسم همچنین به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق، ۴۰ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی و پروژه پیش تراکم گاز در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. رئیسی همچنین در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در دزفول گفت: دولت مهار تورم را از راه رشد تولید دنبال خواهد کرد. در جریان این سفر همچنین بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد. 
۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان شامل ۲هزارو389 مگاولت آمپر پست انتقال برق که با سرمایه‌گذاری حدود ۸هزار میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسید، توسط رئیس جمهور افتتاح شد. افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان نیز با حضور رئیس جمهور انجام شد. تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷هزارو138 روستاست که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان است.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه