خراسان شمالی بیمارستان تخصصی زنان و کودکان ندارد

خراسان شمالی بیمارستان تخصصی زنان و کودکان ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه استان بیمارستان زنان و کودکان ندارد، گفت: ساخت بیمارستان تخصصی در این حوزه ضروری است.


علی حق‎بین در گفت‎وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سلامت و توسعه کشورها با سلامت و رشد و نمو کودکان گره خورده است، اظهار کرد: لازمه داشتن کودکان سالم نیز فراهم بودن زیرساخت‌هایی ازجمله مراکز بهداشتی و درمانی استاندارد و مناسب است.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی بلندمدت برای کودکان در حوزه سلامت از اقدامات ضروری است، گفت: در گام نخست این برنامه‌ریزی، بهداشت و درمان قرار دارد و نیاز این قدم نیز وجود بیمارستان اختصاصی کودکان است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه استان خراسان شمالی بیمارستان تخصصی مادر و کودک ندارد، ادامه داد: بخش‌هایی به‌عنوان بخش کودکان در بازه‌های زمانی در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و بیمارستان امام علی (ع) راه‌اندازی شده، اما مدام دستخوش جابه‎جایی فضاست و به مرحله تکامل نرسیده است.
حق‌بین با تأکید بر ضرورت وجود بیمارستان اختصاصی کودکان در استان، گفت: اکنون که شرایط برای ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک در استان فراهم شده ، لازم است دست‌اندرکاران، اقدامات لازم را برای آغاز عملیات اجرایی احداث این بیمارستان انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: فرایند درمان کودکان به ویژه در سنین پایین‌تر و دوران نوزادی، فرایندی سنگین، تخصصی و پرزحمت است و باید با ارتقای سخت‌افزاری و فراهم کردن امکانات، شرایط استاندارد برای رشد و نمو کودکان را فراهم کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه