«ماسک» ماسک آزادی بیان غربی را کنار زد!

افشاگری درباره میزان دسترسی واشنگتن به اطلاعات کاربران

«ماسک» ماسک آزادی بیان غربی را کنار زد!

ایلان ماسک در گفت‌وگویی رسانه‌ای ضمن افشای میزان «دسترسی کامل» دولت آمریکا به اطلاعات شهروندان در توییتر، این موضوع را شوکه‌کننده خوانده است.


​​​​​​​مدیرعامل توییتر در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز توضیح داد: دولت ایالات متحده بر این شبکه اجتماعی مسلط بوده و حتی بر خصوصی‌ترین بخش‌های حساب کاربران دسترسی کامل دارد. وی در بخشی از این گفت‌وگو به مجری می‌گوید: از فهمیدن توانایی دولت برای خواندن پیام‌های مستقیم و خصوصی کاربران در پلتفرم خود مغزم سوت کشید! از این موضوع خبر نداشتم. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این دسترسی، پیام‌های خصوصی(دایرکت) را هم شامل می‌شود؟» تأکید کرد: بله.
درحالی ایلان ماسک از دسترسی کامل دولت آمریکا بر شبکه اجتماعی توییتر خبر می‌دهد که پیش از این فاکس‌نیوز درباره اعمال نفوذ واشنگتن در این زمینه دست به افشاگری زده بود. این شبکه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت: دولت با دستاویز برخورد با اطلاعات نادرست و در همکاری با شبکه‌های اجتماعی بزرگی همچون فیس‌بوک و توییتر، با سانسور اخبار و اطلاعات به سرکوب مخالفان سیاسی پرداخته است. فاکس‌نیوز در آن زمان گزارش داده بود: اسنادی که به‌تازگی توسط نهاد غیرانتفاعی خبری «اینترسپت» منتشر شده فاش می‌کند شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توییتر از نزدیک با وزارت امنیت داخلی آمریکا و همچنین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با عنوان (مقابله با) طرح اطلاعات نادرست همکاری داشته‌اند.
به نوشته این رسانه، در واقع توییتر و فیس‌بوک به پرتال ویژه‌ای برای دولت آمریکا تبدیل شده‌اند تا محتوای مطالب (مخالف نظر دولت بایدن) را حذف کنند، این اسناد فاش می‌کند فردی به نام لورا دملو از مأموران اف‌بی‌آی در ارتباط مستقیم با فیس‌بوک بوده تا ماجرای داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن، فرزند جو بایدن در سال ۲۰۲۰ را سرکوب و مختومه کند.
میراندا دوین، نویسنده کتاب «لپ‌تاپی از جهنم » که در آن به مسئله جنجال‌برانگیز ماجرای هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا می‌پردازد، درخصوص این افشاگری به فاکس‌نیوز گفت: این نشانگر آن است دولت بایدن چگونه به خاموش کردن مخالفان خود پرداخته است. او افزود: این روشی همچون چین کمونیست بوده و (اکنون در آمریکا) آزادی بیان دشمن محسوب شده و سیاستمداران خواهان بسته شدن آزادی بیان هستند؛ دولت آمریکا از قدرت موجود در شرکت‌هایی با فناوری بزرگ برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کند.
افشاگری‌های اخیر مبنی بر اینکه آژانس‌های دولتی آمریکا به همه چیز‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، دسترسی دارند، نگرانی‌هایی را در میان کاربرانی ایجاد می‌کند که احتمالاً تصور می‌کردند مکالمات خصوصی آن‌ها کاملاً امن است. هرچند مشخص نیست دولت آمریکا تا چه زمانی چنین دسترسی داشته اما اظهارات ماسک نشان می‌دهد وضعیت گسترده‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه