«آستان جانان» محفل تلویزیونی عاشقان حضرت رضا(ع)

«آستان جانان» محفل تلویزیونی عاشقان حضرت رضا(ع)

در ماه مبارک رمضان امسال علاوه بر زائران، همه مجاوران و دلدادگان حضرت رضا(ع) در اقصی نقاط کشور نیز این توفیق را یافتند که هر شب با برنامه تلویزیونی «آستان جانان» حال و هوای این صحن و سرا در ماه قرآن را به خانه‌های خود ببرند.


به گزارش آستان‌نیوز، امسال به همت مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با همکاری شبکه یک سیما، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «آستان جانان» در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت تا در شب‌های ماه مبارک رمضان، همه دلدادگان حضرت رضا(ع) بتوانند از طریق امواج تلویزیونی دلهایشان را راهی مشهدالرضا(ع) و حرم مطهر رضوی کنند و با برنامه‌های این ایام همراه شوند. 
در هر برنامه «آستان جانان» دو میهمان از خانواده شهدا و نخبگان قرآنی حضور دارند و آیتم گفت‌وگوی کارشناسی آن نیز با حضور حجت‌الاسلام قاسم سوری با محورهای قرآنی اجرا می‌شود. تهیه‌کنندگی این ویژه‌برنامه که ساعت 24 هر شب پخش می‌شود را مجید ظریف و اجرای آن را نیز علیرضا امیدواریان بر عهده دارند.
مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری امور اجرایی این ویژه‌برنامه با مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بوده و این مرکز علاوه بر دعوت از میهمانان، ارائه سوژه‌های قرآنی و هماهنگی اجرای گروه‌های سرود، تمام پیگیری‌های لازم از جمله اجرای دکور را نیز بر عهده داشته تا بهترین شرایط و امکانات برای برقراری ارتباط تصویری میان دل‌های عاشقان اهل بیت(ع) با حرم مطهر رضوی در شب‌های ماه مبارک رمضان فراهم شود.
تولید و تأمین بخش‌های هنری ویژه در مساعدت با برنامه «آستان جانان» نیز بر عهده مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بوده و این مؤسسه برنامه‌هایی همچون تحمیدیه‌خوانی (قرائت دیوان اشعار مرتبط با حمد و ستایش پروردگار)، اجرای سرود، نمایش و پرده‌خوانی رضوی را تقدیم مخاطبان کرده است. این مؤسسه فعالیت‌های دیگری را نیز در ماه مبارک رمضان اجرایی کرده است که از آن جمله می‌توان به تولید و پخش مجموعه کلیپ‌های «عاشقانه‌های جوشن کبیر» ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت و نماهنگ‌های «مناجات‌‌خوانی‌ها» با محوریت مجموعه خوانش‌های مرحوم محمدعلی کریم‌خانی از مناجات‌نامه‌های خواجه عبدالله انصاری از شبکه یک سیما اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه