تجلی زیست مؤمنانه در اعتکاف 1000 دهه‌هشتادی

جمع کثیری از نوجوانان روزه‌دار در حرم مطهر رضوی معتکف شدند

تجلی زیست مؤمنانه در اعتکاف 1000 دهه‌هشتادی

مسجد گوهرشاد در حرم مطهر رضوی چند روزی است که میزبان بیش از هزار نوجوان روزه‌دار دهه‌هشتادی است که ‌آمده‌اند تا برگزاری مراسم اعتکاف را تجلی‌گاهی برای نمایش زیست مؤمنانه خود کنند و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بر سر سفره کرامت امام رضا(ع) بنشینند و شب‌های خود را در حریم نورانی رضوی به سحر برسانند. 


بی‌نهایت عاشقی
مراسم اعتکاف رمضانی نوجوانان دهه‌هشتادی در حرم مطهر رضوی در روزهای بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم فروردین برگزار می‌شود. این مراسم ویژه نوجوانان در ماه مبارک رمضان یکی از برنامه‌های طرح بزرگ «بی‌نهایت عاشقی» است و در آن 1020 نوجوان دختر و پسر متولد سال‌های دهه هشتاد میهمان صحن‌وسرای منور امام رضا(ع) هستند. 
این نوجوانان علاوه بر انجام اعمال ویژه مراسم اعتکاف، در برنامه‌های فوق‌العاده‌ای نیز شرکت می‌کنند و چون همگی دانش‌آموزند، از راهنمایی و همراهی مربیان و معلمان و استادان مطرح و توانمند نیز بهره می‌برند تا با همه نکات ریز و درشت معنوی و معرفتی اعتکاف آشنا شوند. 
زیارت و مناجات‌خوانی، نشست‌های پرسش و پاسخ درباره مسائل دینی و مذهبی و معرفتی، جمع‌های دوستانه کتاب‌خوانی، حلقه‌های معرفت‌افزایی و برنامه‌های دیگری از این دست برای بهره‌مندی بیشتر نوجوانان حاضر در این مراسم تدارک دیده شده است. 
وقتی به میان نوجوانان معتکف می‌رویم، چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند، اشتیاق و انگیزه وافر دهه‌هشتادی‌ها برای برگزاری هرچه بهتر و معنوی‌تر این مراسم است. اگرچه آستان قدس رضوی میزبان اصلی و هماهنگ‌کننده برنامه‌هاست، اما خود نوجوانان همه امور اجرایی مراسم را بر عهده دارند و علاوه بر توفیق شرکت در یکی از معنوی‌ترین آیین‌های دینی، طعم شیرین کار جمعی و خدمت به خلق را نیز تجربه می‌کنند. 
مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی که از سال 1396 تا کنون اجرای طرح اعتکاف نوجوانان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی را برگزار می‌کند، وقتی با استقبال گسترده دهه‌هشتادی‌ها از نقاط مختلف کشور روبه‌رو شده، تصمیم گرفته است طرح «بی‌نهایت عاشقی» را در دیگر استان‌های کشور نیز برگزار کند. به‌گفته مسئولان این مؤسسه، در ماه مبارک رمضان امسال علاوه بر مراسم اعتکاف دهه‌هشتادی‌ها در حرم مطهر رضوی، 12 مراسم اعتکاف دیگر نیز در استان‌های تهران،قم، اصفهان، یزد، قزوین، همدان و اهواز برای میزبانی از نوجوانان روزه‌دار تدارک دیده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه