غوغای اشک‌ها در شب سرنوشت

آیین احیای نخستین شب از شب‌های قدر، با حضور زائران عزادار در بارگاه منور رضوی برگزار شد

غوغای اشک‌ها در شب سرنوشت

آیین احیای نخستین شب از شب‌های قدر، همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان، علی بن ابی‌طالب(ع) دیشب با حضور انبوه زائران عزادار در بارگاه منور رضوی برگزار شد.


مراسم احیا و قرآن‌به‌سر شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی توسط آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد و ذاکر و مداح این محفل نیز حاج احمد واعظی بود. مراسم از ساعت 20:30 دقیقه با قرائت کلام الله مجید و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران از مداحان حرم مطهر رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی آغاز ‌شد و تا بامداد نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ادامه یافت.
دیشب محفلی ویژه نیز برای زائران ناشنوا هم برپا شد تا این گروه از زائران نیز توفیق حضور در این محفل نورانی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را داشته باشند و با بهره‌گیری از زبان اشاره، تجربه دلنشین شب قدر در این صحن و سرای ملکوتی را تجربه کنند.
مراسم‌ احیای حرم مطهر در حالی برگزار شد که خادمان بارگاه منور رضوی، از روزهای پیش صحن و سرای قدسی مضجع شریف حضرت رضا(ع) را سیاه‌پوش کرده بودند. صحن ‌و رواق‌های حرم قدسی، از روزهای پیش آماده عزای علوی است. در آستانه سالروز شهادت مولی‌الموحدین، خدام بارگاه منور رضوی 385 مترمربع کتیبه مناسبتی بزرگ که به عبارت‌های مذهبی متناسب با ایام سوگواری امام علی(ع) مزین است را بر بالای ایوان صحن‌های مرکزی نصب کرده‌اند. همچنین حدود هزارو800 مترمربع از صحن و سرای رضوی با نصب پارچه و کتیبه‌های مشکی بر دیوارهای صحن‌های مختلف، اماکن مرتفع، سقاخانه‌ها و اهتزاز پرچم‌های مشکی بر لبه پشت‌بام‌ها سیاه‌پوش ‌شده تا رنگ و بوی عزاداری این ایام را دوچندان کند. فرش‌آرایی اماکن متبرکه رضوی نیز دیشب در آستانه ایام عزاداری شهادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مولا علی(ع) علاوه بر رواق‌ها، بیش از 143 هزار مترمربع در صحن‌ها و 30 هزار مترمربع نیز در محل دوربرگردان‌ها و حریم حرم مطهر نیز مفروش شده بود. 
همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران و مجاوران در شب‌های قدر، نیروها در بخش‌های خدماتی حرم مطهر رضوی تقویت خواهد شد تا زائران با آرامش‌خاطر بتوانند از برکات مراسم این ایام بهره‌مند شوند.

خبرنگار: رضا پیراسته

برچسب ها :
ارسال دیدگاه