اشغالگران در گوشه رینگ

پس از لبنان چندین راکت از خاک سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد

اشغالگران در گوشه رینگ

پس از حملات موشکی سنگین و کم‌سابقه پنجشنبه گذشته از خاک لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل از پرتاب دست‌کم سه فروند راکت از خاک سوریه به جولان اشغالی خبر داد.


​​​​​​​در پی این اقدام آژیر هشدار در شهرک‌های «نیتور» و «آفنی ایتان» به صدا درآمده و پناهگاه‌ها در شمال فلسطین اشغالی به روی اشغالگران باز شد. در پاسخ، توپخانه‌های ارتش صهیونیستی مناطقی از جنوب سوریه را هدف قرار دادند. 
حمله راکتی از خاک سوریه جنگ‌زده علیه اشغالگران در حالی بود که پس از هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها در چهارشنبه گذشته، بیش از 100موشک در مدت کمتر از 10دقیقه از جنوب لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود. همین مسئله، نتانیاهو که این روزها در حوزه داخلی هم اوضاع خوبی ندارد را به‌شدت نگران کرد و در لاک دفاعی فرو برد به‌گونه‌ای که رسانه‌های صهیونیست به نقل از وی نوشتند اگر مقاومت به شلیک موشک ادامه ندهد اسرائیل هم گام خصمانه تازه‌ای انجام نخواهد داد. 
در سایه ضعف رژیم صهیونیستی البته این روزها اتحاد در محور مقاومت بیش از پیش قابل رؤیت است. در تازه‌ترین تحول مؤید این نکته
روز گذشته «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به همراه «صالح العاروری» معاونش با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در بیروت دیدار و بر مبارزه با دشمن صهیونیستی تأکید کرد.

جاسوسی آمریکا از رژیم صهیونیستی
در همین حال، بروز اختلافات جدی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز بیش از پیش مورد توجه محافل سیاسی قرار گرفته است. بر این اساس، اسناد درز کرده محرمانه‌ و امنیتی وزارت دفاع آمریکا، از جاسوسی واشنگتن از نزدیک‌ترین متحدش یعنی اسرائیل حکایت دارد. 
این اسناد نشان می‌دهد سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) در اعتراضات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو دست داشته‌اند. روزنامه «واشنگتن پست» در این باره نوشت: «ظاهراً بدست آوردن این اطلاعات نشان‌دهنده جاسوسی آمریکا از نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه است، امری که می‌تواند روابط آن‌ها را بیشتر سرد کند». هر چند دفتر نتانیاهو پس از این اتفاق تلاش کرد با انتشار بیانیه‌ای بر گرم بودن رابطه با واشنگتن تأکید کند اما روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی اذعان کرد آمریکا نگران عواقب افشای اطلاعات لو رفته است که طیفی از موضوعات را شامل می‌شود.

خبرنگار: خالدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه