رونمایی از۲۰ ایستگاه دوچرخه در حاشیه شهر مشهد

رونمایی از۲۰ ایستگاه دوچرخه در حاشیه شهر مشهد

مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: در هفته‌های آینده ۲۰ ایستگاه دوچرخه و ۲۵۰دوچرخه در نقاط حاشیه شهر مشهد افتتاح و رونمایی خواهد شد.


سید جلال‌الدین حسینی واعظ در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد اظهار کرد: سیستم‌های دوچرخه اشتراکی شهرهایی مانند شیراز و تهران تعطیل شده و مشهد با هزینه بسیار کمتر از آن شهرها سفرهای قابل توجهی دارد.
وی افزود: دوچرخه اشتراکی بایدو در شهر مشهد از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته به صورتی که شاید بتوانیم مشهد را یک شهر پیشرو در حوزه حمل‌ونقل پاک  بدانیم که می‌تواند توسعه بیشتری نیز پیدا کند.
حسینی واعظ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ ایستگاه دوچرخه فعال داشتیم که در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰ ایستگاه رسیده است، عنوان کرد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توانستیم ۶ ایستگاه در بوستان‌های بانوان فعال کنیم که در سال ۱۴۰۱ به ۷ عدد رساندیم و رشد ۱۷ درصدی را در این زمینه داشته‌ایم.
مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: تعداد کل کاربران ما از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱، ۵۶درصد رشد داشته و به ۲۴ هزار و ۷۹۳ کاربر رسیده که 9هزار و 113 کاربر زن و ۱۵ هزار و ۶۸۰ کاربر مرد هستند. بایدو در سال ۱۴۰۰ با ۳۷۵ دوچرخه در سطح شهر فعالیت می‌‎کرد که در انتهای سال ۱۴۰۱ توانستیم این تعداد را به حدود هزار دوچرخه برسانیم که تعداد دوچرخه‌های فعال ۱۶۷ درصد رشد داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه