۲۳ درصد اراضی کشاورزی خراسان ‌شمالی سنددار شد

۲۳ درصد اراضی کشاورزی خراسان ‌شمالی سنددار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان وجود دارد که تاکنون ۹۱هزار و ۲۱۲ هکتار معادل ۲۳ درصد بااجرای طرح کاداستر سنددار شد.


محمد محمدزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در راستای قانون جامع حدنگار(کاداستر) و رفع تداخل با هدف سنددار کردن اراضی کشاورزی در قالب اسناد تک‌برگی از سال ۹۴ برنامه تهیه نقشه کاداستر در سطح زمین‌های زراعی، باغی، دیم و آیش را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان باید در قالب این طرح سنددار می‌شد که تاکنون برای ۶ هزار و ۳۹۷ فقره از زمین‌های کشاورزی استان سند صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: همچنین تاکنون قرارداد اجرای طرح کاداستر در ۳۵۱ هزار و ۷۵۹هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان بسته شد که از این سطح نقشه ۲۷۰هزار و ۱۳۴ هکتار آن تهیه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: این استان در تثبیت مالکیت کاداستر و رفع تداخلات در دو سال متوالی ۹۶ و ۹۷ رتبه برتر کشوری را کسب کرده بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: موضوع رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات در پلاک‌های ثبتی بیشترین تنش‌ها را در استان دارد و با تهیه نقشه کاداستر کمک مؤثری به این موضوع‌می‌کند.
محمدزاده افزود: مجموع پلاک‌های مشمول رفع تداخلات در این استان هزار و ۴۰۸ پلاک است که تاکنون ۸۵۹ پلاک معادل ۶۰ ‌درصد رفع تداخل شده است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان از لحاظ مساحتی یک میلیون و ۴۰۹هزار و ۳۰ هکتار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه