ادعای ساقط شدن پهپاد چینی در شرق اوکراین

در آستانه سفر «شی» به مسکو ، واشنگتن جنگ رسانه‌ای علیه پکن را کلید زد

ادعای ساقط شدن پهپاد چینی در شرق اوکراین

همزمان با انتشار برنامه سفر رئیس جمهور چین به روسیه، رسانه‌های آمریکایی با هدف تحت تأثیر قرار دادن این اقدام، جنگ رسانه‌ای علیه پکن را آغاز کردند. بر این اساس، پایگاه خبری سی‌ان‌ان روز گذشته از ساقط شدن یک پهپاد ساخت چین در شرق اوکراین خبر داده است. 


سی‌ان‌ان مدعی شده، نظامیان اوکراینی به‌تازگی با استفاده از سلاح اتوماتیک ای‌کی47 یک هواپیمای بدون سرنشین چینی از نوع «میوگین5» را ساقط کرده‌اند. این پهپادها در شهر شیامین در سواحل شرقی چین ساخته می‌شوند. سی‌ان‌ان می‌گوید: این یک نمونه از پهپادهای غیرنظامی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، مسلح و مجهز شده که نشانه‌ای از تغییر الگوی جنگ‌هاست. مقامات چینی ارسال هرگونه سلاح به طرفین جنگ اوکراین را رد کرده‌اند. انتشار این خبر در حالی است که پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت واشنگتن هنوز هیچ کمک نظامی از چین به روسیه ثبت نکرده است.
دولت روسیه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، زمان و جزئیات سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور چین به مسکو را اعلام کرد. کرملین اعلام کرد: «شی جین پینگ» ۲۰ مارس (۲۹ اسفندماه) در سفری دو روزه وارد مسکو می‌شود. ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در مسکو درباره توسعه شراکت‌های جامع و همکاری‌های راهبردی گفت‌وگو خواهند کرد. 
پکن به‌تازگی از طرح 12ماده‌ای خود در مورد بحران اوکراین رونمایی کرده است. یکی از اهداف سفر اخیر شی هم میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف عنوان شده، موضوعی که به هیچ وجه مورد پسند غرب نبوده و به نظر می‌رسد اتهام‌زنی رسانه‌ای اخیر هم در این راستا قابل تحلیل است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه