شرط‌ اسد برای دیدار با اردوغان

شرط‌ اسد برای دیدار با اردوغان


​​​​​​​بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درباره احتمال دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اظهار نظر کرد. وی در گفت‌وگویی با رسانه روسی اسپوتنیک، گفت: این منوط به رسیدن به مرحله‌ای است که ترکیه به شکل آشکار، آماده خروج کامل از سرزمین‌های سوریه باشد و از حمایت تروریست‌ها دست بکشد. تنها در این صورت است که امکان دیدار من و اردوغان وجود خواهد داشت و غیر از آن، این دیدار ارزشی ندارد. 
وی درباره اقدامات تروریستی ایالات متحده در خاک سوریه هم گفت: التنف پایگاهی کامل از تروریست‌هاست و هدف دیگری ندارد. آمریکا از حضورش در قلب منطقه صحرایی شرق سوریه چه سودی می‌برد؟ شکی نیست که آمریکا پادگان‌هایی برای تروریست‌ها دارد که ده‌ها هزار نفر با خانواده‌هایشان در آن حضور دارند و هر از چند گاهی این افراد را برای انجام حملات علیه دمشق به منظور ایجاد تشتت در ساختار تشکیلات (نظامی) سوریه به مناطق مختلف می‌فرستد. 
ما از این موضوع مطمئن هستیم و شواهد عملی وجود دارد. اسد، سفر رئیس ستاد مشترک آمریکا به شمال سوریه را هم نشان‌دهنده آن دانست که آمریکا بزرگ‌ترین دولت سرکش در جهان است.
بشار اسد،اعلام از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجی‌گری چین را نیز یک شگفتانه عالی توصیف کرد. وی به وجود دوستی وفادارانه میان ایران و سوریه در طول چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: این امر در حوزه عربی دیگر مشکل به حساب نمی‌آید. رئیس‌جمهور سوریه همچنین تأکید کرد: شاید افزایش شمار پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه در آینده ضروری باشد زیرا حضور روسیه در سوریه با توازن در جهان مرتبط است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه