درویش و فتح‌الله‌زاده برکنار نمی‌شوند!

یک مقام آگاه وزارت ورزش در گفت‌وگو با قدس:

درویش و فتح‌الله‌زاده برکنار نمی‌شوند!


​​​​​​​ماجرای هزینه‌های سرسام‌آور استقلال و پرسپولیس پس از واگذاری آن‌ها به سازمان خصوصی‌سازی به یک چالش جدی میان مدیران این سازمان و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تبدیل شده، به‌گونه‌ای که حالا رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اظهارنظری جنجال برانگیز ادعا کرد در اردیبهشت سال آینده بدون تردید مدیران عامل قرمز و آبی تغییر خواهند کرد.
طرح این موضوع شوک بزرگی به تیم مدیریتی دو باشگاه وارد کرد به شکلی که در روزهای پایانی سال کارکنان دو باشگاه و اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم‌ها با نگرانی فراوان مدیران فعلی را تحت فشار قرار دادند تا پیش از اینکه ترکیب مدیریتی این دو باشگاه دستخوش تغییر و تحولات جدید قرار بگیرد، مطالبات معوقه خود را وصول کنند.
منتقدان با نقد این وضعیت سؤال مهمی را مطرح کردند که آیا سازمان خصوصی‌سازی از چنین قدرتی برخوردار است که بتواند بدون رعایت چارچوب و قواعد مندرج در اساسنامه دو باشگاه رأساً وارد عمل شود و تصمیم به تغییر مدیریت دو باشگاه بگیرد یا اینکه سیکل تصمیم‌گیری ضابطه‌مند خواهد بود؟
یک مقام آگاه در وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: متأسفانه برخی اظهارنظرها برخلاف عرف و قواعد و اصول است، به همین دلیل نگرانی کاذبی به جامعه هواداران استقلال و پرسپولیس وارد می‌شود. 
برپایه قانون برای تغییرات کلان مدیریتی در این دو باشگاه باید مجمع تشکیل شود و خروجی آن براساس قواعد و مقررات طبق مصوبه هیئت مدیره پیش برود، نه اینکه فرد یا مسئولی به تنهایی در خصوص وضعیت مدیریتی این دو باشگاه تصمیم‌گیری کند.
این فرد آگاه که تمایلی به ذکر نامش نداشت، در ادامه گفت: اگر فرد یا افرادی در ترکیب مدیریتی یکی از این باشگاه‌ها یا هر دو باشگاه مرتکب تخلف شده باشند، قانون‌گذار تکلیف را روشن کرده و بایستی پس از روند قانونی فرد یا افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند تا دستگاه قضایی تصمیم گیری کند، اصلاً ماجرا به این شکل نیست که یک نفر درباره یک مجموعه بزرگ به تنهایی تصمیم‌گیری کند به همین دلیل برخلاف ادعاهای صورت گرفته،  هیچ برنامه ای برای تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس در سال آینده وجود ندارد.
آنالیز اساسنامه دو باشگاه هم نشان می‌دهد قانون‌گذار اجازه تصمیم‌گیری فردی درباره تغییرات را نداده و همه چیز را به اعضای مجمع دو باشگاه محول کرده و اگر بنا به شکل گیری تغییرات در سطح مدیریتی دو باشگاه باشد، باید وزرای دادگستری،اقتصاد و دارایی و ورزش و جوانان در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
با این تفاسیر به نظر می‌رسد خط و نشان رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره تغییر مدیریت در سطح مدیران استقلال و پرسپولیس در سال آینده زیاد جدی نباشد؛ چون وزارت ورزش و جوانان در مقطع کنونی به هیچ وجه به دنبال چنین موضوعی نیست و اولویت حمید سجادی و تیم همراه او در مقطع کنونی حل و فصل مشکلات مالی دو باشگاه با کمک دولت است تا به این ترتیب بتوانند مجوز حرفه ای‌سازی هر دو باشگاه را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بدست آورند و تعداد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا افزایش پیدا کند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه