صادرات ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولیدات کیف

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد خبر داد

صادرات ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولیدات کیف

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد گفت: بیش از ۶۰درصد کیف‌های عرضه شده در بازار، تولید مشهد بوده که ۱۰ تا ۱۵ درصد آن صادر می‌شود.


سید محمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نزدیک سال جدید فروش کیف زنانه و چمدان افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر بازار خرید و فروش کیف نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف است.
وی افزود: دلیل این ضعف بازار، افزایش قیمت کیف، سردرگمی خریداران، نوسان‌های قیمت دلار و قیمت مواد اولیه و افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و... است.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد با بیان اینکه به طور میانگین قیمت کیف نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: مواد اولیه کیف ۶۰الی ۷۰ درصد داخلی و ۳۰ الی ۴۰ درصد خارجی است. البته مواد اولیه داخلی هم به مواد خارجی وابستگی دارد و یک درصدی از آن خارجی است. در دو هفته گذشته به دلیل نوسان‌های نرخ ارز، قیمت‌مواد‌اولیه کیف بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
موسوی درباره کیف‌های موجود بیان کرد: بیش از ۶۰درصد کیف‌های عرضه شده در بازار، تولید مشهد بوده و بقیه آن از تهران خریداری می‌شود.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد افزود: صادرات کیف از منابع قانونی نیست و کیف به صورت چمدانی و پلاستیکی صادر می‌شود و صادرات به صورت کانتینر و پلمب شده نیست. همچنین در هفت ماه اخیر صادرات کیف به عراق و افغانستان کاهش داشته شده است.
موسوی محدودیت‌های تولیدات کیف استان را به دلیل کمبود کارخانه کیف در استان برشمرد و عنوان کرد: بیشتر کارخانه‌ها در اصفهان است و آن‌ها هم هر زمان که تمایل داشته باشند، توزیع کیف به استان ما را قطع و یا به صورت قطره‌چکانی با قیمت‌های دلخواه ارسال می‌کنند. 
وی خاطرنشان کرد: از طریق اتاق اصناف، دستورالعمل‌ها صادر شده و اتحادیه صنفی هم بازرسی‌های میدانی را انجام داده که این نظارت‌ها در تعطیلات نوروز بسیار زیاد است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه