سکوت مرموز ملی‌پوشان 

خبری از خوشامد گویی به سرمربی نیست

سکوت مرموز ملی‌پوشان 

پس از آنکه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نام امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام کردند موج  پیام‌های تبریک به امیر قلعه‌نویی بابت انتخابش به عنوان نفر اول کادر فنی در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور به راه افتاد، اما در این بین اتفاق ویژه‌ای رخ داد که این موضوع می‌تواند یک نشانه خاص برای سرمربی جدید تیم ملی باشد.


دوستان امیر قلعه‌نویی با انجام مصاحبه‌های پر تعداد و انتشار استوری و پست در صفحات شخصی خود به نوعی از این انتخاب استقبال کردند، اما هیچ یک از ملی‌پوشان فوتبال ایران به این انتخاب واکنش نشان ندادند در حالی که آن‌ها در گذشته پس از انتخاب مربیانی چون کی‌روش و اسکوچیچ با انتشار استوری مشترک و مصاحبه‌های حمایتی از سرمربی تیم ملی حمایت کردند تا به نوعی فضای جامعه و خانواده فوتبال متوجه این حقیقت شوند که آن‌ها از این انتخاب خوشحال هستند، اما در واکنش به انتخاب قلعه‌نویی این ماجرا هرگز رخ نداد.
با سکوت مبهم ملی‌پوشان پس از انتخاب قلعه‌نویی گمانه‌زنی‌های جدیدی در محافل خبری به راه افتاد که نشان می‌داد ملی‌پوشان زیاد از این انتخاب خرسند نیستند به همین دلیل ترجیح دادند بی‌تفاوت از کنار این مسئله عبور کنند.
البته قلعه‌نویی مطمئناً زرنگ‌تر از آن است که بخواهد با واکنش آنی پاسخ این بی‌تفاوتی را بدهد، اما با شناختی که از سرمربی جدید تیم وجود دارد او این رفتار را به سادگی فراموش نخواهد کرد.
اما پرسشی که برای هواداران تیم ملی رخ داده این است که آیا اتفاقاتی که در دوره مربیگری دراگان اسکوچیچ رقم خورد و منجر به کنار رفتن وی از کادر فنی تیم ملی شد در خصوص قلعه‌نویی نیز تکرار خواهد شد یا مدیران فدراسیون فوتبال با محدود کردن بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی، فضا را به گونه‌ای مدیریت خواهند کرد که استارت فعالیت امیر قلعه‌نویی در تیم ملی با کمترین چالش و حاشیه‌ای آغاز شود؟
منتقدان بر این باورند احتمال وقوع اتفاق‌های دوران مربیگری اسکوچیچ در برهه کنونی کمی دور از ذهن است، اما بی‌تردید تا مادامی که لژیونرها با تفکرات امیر قلعه‌نویی آشنا و از سیاست‌گذاری او مطمئن نشوند این رفتار ادامه پیدا خواهد کرد .در کنار این موضوع فرضیه دیگری نیز مطرح است که برخی بازیکنان منتظر انتشار فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند تا متوجه شوند در فهرست بازیکنان دلخواه قلعه‌نویی قرار دارند یا اینکه باید به فکر خداحافظی از تیم ملی بیفتند. به همین دلیل فعلاً کسی پیش‌دستی نخواهد کرد.
با این حال باید دید راهبرد سرمربی تیم ملی در قبال ستاره‌های شناخته شده تیم ملی و بازیکنان لژیونر چه خواهد بود. البته فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج به عنوان نفر اول تیم مدیریتی تمایل چندانی به ایجاد حاشیه و تنش در سطح تیم ملی ندارد به همین دلیل گفته می‌شود در مذاکرات با امیر قلعه‌نویی به وی تأکید داشته به سراغ گزینه حذف و خط زدن بازیکنان شاخص نرود تا نخستین اردوی تیم ملی با مربیگری قلعه‌نویی با آرامش خاطر برگزار شود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه