سرقت خانوادگی خودرو در فروشگاه‌ها!

با انهدام باند حرفه‌ای سرقت خودرو در مشهد لو رفت

سرقت خانوادگی خودرو در فروشگاه‌ها!

با تلاش مأموران کلانتری طبرسی شمالی مشهد، باند حرفه‌ای سرقت و اوراق خودرو متلاشی شد.


​​​​​​​به گزارش قدس خراسان، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگار ما گفت: در رصدهای اطلاعاتی مأموران دایره تجسس کلانتری طبرسی اخباری مبنی بر جابه‌جایی مشکوک دو مرد جوان به داخل منزل مسکونی در محدوده خیابان شهید شاکری بولوار رسالت بدست آمد و تیمی از مأموران انتظامی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ احمد نگهبان افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری طبرسی شمالی با کنترل نامحسوس محل و جمع‌آوری ادله و مستندات کافی در خصوص جابه‌جایی اموال مسروقه به داخل این منزل، در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند و ضمن دستگیری متهم 25 ساله در بازرسی از مخفیگاهش دو عدد باند بزرگ و هشت عدد باند کوچک معروف به باند خربزه‌ای، تعدادی زنجیر چرخ، آینه و دیگر قطعات اوراق شده خودروهای سواری را کشف کردند.
وی ادامه داد: متهم 25 ساله که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد، در بازجویی‌های به عمل آمده اعلام کرد این اموال را یکی از دوستانش به نام امیر به صورت امانت به او سپرده و از سرقتی بودن آن‌ها اطلاعی ندارد.
رئیس پلیس مشهد با بیان اینکه تیم رسیدگی‌کننده به پرونده با اطلاعات بدست آمده بلافاصله متهم دیگر پرونده را در محدوده خیابان مهر مادر منطقه خواجه‌ربیع دستگیر کرد، گفت: در بازرسی از محل، تعدادی قطعات خودرو مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سبز رنگ مسروقه کشف شد.
نگهبان یادآور شد: همزمان با انتقال متهمان به کلانتری و استعلام‌های به عمل آمده مشخص شد متهم دوم فردی سابقه‌دار است. وی برای اینکه به دام نیفتد، با نام مستعار «امیر» با همدستی نفر اول و مادر این فرد در حاشیه شهر مشهد دست به اعمال مجرمانه می‌زدند.
وی با بیان اینکه در بازجویی‌های فنی پلیس از متهمان مشخص شد این دو نفر به همراه خانمی حدود 45 ساله نقشه سرقت خودروها را کشیده و پس از سرقت، خودروها را در مناطق خلوت حاشیه شهر مشهد اوراق می‌کردند، اظهار کرد: در تحقیقات مقدماتی با توجه به مستندات کشف شده، متهمان به سرقت چهار دستگاه خودرو سواری پراید در میدان شهدا، سواری سمند در بولوار مصلی، سواری رانا در جاده قدیم قوچان و یک دستگاه شاسی ایکس 33 در محدوده بولوار احمدآباد اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح نحوه عملکرد این باند حرفه‌ای بیان کرد: سارقان در پوشش اعضای یک خانواده برای عملی کردن نقشه سرقت با پرسه‌زنی در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ از غفلت شهروندانی که سوئیچ خودرو را در ویترین فروشگاه‌ها رها می‌کردند، سوءاستفاده کرده و پس از کش رفتن سوئیچ، خودروها را برای اوراق کردن به حاشیه شهر منتقل می‌کردند.
نگهبان از نتایج تحقیقات در خصوص نحوه سرقت موتورسیکلت آپاچی این طور گفت: مشخص شد این افراد از طریق یک آگهی فروش موتورسیکلت آپاچی در سایت واسطه‌گر دیوار، با فرد مالباخته در محدوده بولوار الهیه قرار می‌گذارند و هنگام تست موتورسیکلت برای جلب اعتماد بیشتر، کلید خودرو پراید اوراق شده را در اختیار مالباخته می‌گذارند و از محل متواری می‌شوند و از این موتورسیکلت در سرقت‌های بعدی استفاده می‌کردند.
رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: با توجه به کشف لوازم مسروقه، از تعدادی از شهروندان برای شناسایی اموال به کلانتری طبرسی شمالی دعوت شد و در این راستا تاکنون هشت نفر از شهروندان اموال خود را شناسایی کرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات برای دستگیری دیگر عضو متواری این باند و کشف دیگر جرایم احتمالی آنان ادامه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه