پرونده قضایی برای مدیران کم‌کار تشکیل می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر:

پرونده قضایی برای مدیران کم‌کار تشکیل می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر گفت: برای مدیرانی که در انجام وظایف خود سهل‌انگاری و کوتاهی کنند پرونده قضایی تشکیل خواهد شد. 


​​​​​​​به گزارش مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری کاشمر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آثار صعه سدر، موضوع انتقادپذیری است که باید سرلوحه کار مدیران باشد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان کاشمر با بیان اینکه بیشتر مردم به بیماری انتقادناپذیری مبتلا هستند، بیان کرد: کمتر کسی داریم که خود و مدیریت خود را قابل انتقاد بداند در صورتی که ما به عنوان یک مسئول باید در راستای حقوق عامه و حقوق شهروندی به حرف‌ها و انتقادهای درست و بحق گوش کنیم.
وی اظهار کرد: اگر مدیری مسئولیت و وظیفه‌اش را مورد غفلت و یا سهل‌انگاری قرار دهد ترک فعل و تضییع حقوق شهروندی و عامه انجام داده است.ریاست قوه قضائیه دستورالعمل برخورد با ترک فعل را تنظیم، تهیه و ابلاغ کرده که مصادیق ترک فعل بیش از ۱۰۳ مورد احصا و بیان شده است.
بلوچ‌زاده افزود: نکند مواجه شویم با مدیری که در انجام وظیفه‌اش سهل‌انگاری و کوتاهی کند که در این صورت بی‌تردید برای او پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به جرایم کارکنان دولتی گفت: اعمال غرض در انجام وظیفه و تأثیر دادن نفوذ اشخاص در تصمیمات یا اقدام‌های اداری دو جرم مبتلابه در بین مسئولان است.
بلوچ‌زاده اظهار کرد: براساس ماده ۶۰۵ هر یک از مأموران اداره‌ها و مؤسسه‌های مذکور در ماده (۵۹۸) که از روی غرض و برخلاف حق درباره یکی از طرفین اظهارنظر یا اقدامی کرده باشد به حبس تا سه ماه یا مجازات نقدی تا مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال و جبران خسارت وارده محکوم خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان کاشمر با اعلام اینکه مسئولانی که عصبانیت خود را به دلایل مختلف در کارشان دخالت دهند اعمال غرض کرده‌اند، گفت: متأسفانه در برخی حوزه‌ها برخی وظایف فراموش شده و به آن‌ها توجه نمی‌شود که نتیجه آن خسارت زدن به مردم و ضربه زدن به حقوق عامه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه