کاهش ۶۰ درصدی میزان بارندگی در مشهد

کاهش ۶۰ درصدی میزان بارندگی در مشهد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: میزان بارش در مشهد نگران‌کننده است؛ زیرا میزان بارندگی در سال آبی جاری در مشهد نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.


کاظم جم با بیان اینکه مدیریت بحران آب، همکاری دسته‌جمعی مردم را می‌طلبد و تنها وظیفه وزارت نیرو یا شرکت آب منطقه‌ای نیست، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری، آخرین میزان بارندگی در استان ۵۷ میلیمتر بوده و نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۳۸ درصدی در بارش‌ها مواجه بودیم‌.
وی بیان کرد: حجم ذخایر آب در چهار سد اصلی تأمین آب شرب در خراسان رضوی یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب بوده؛ اما هم اکنون آخرین آمار ذخایر سدهای استان ۲۷۷ میلیون مترمکعب است. این آمار نشانگر ذخیره ۱۸ درصدی آب در سدهاست در حالی که سال گذشته ۲۹ درصد از حجم سدهای استان در این مدت پر آب بوده است.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال با نگاه سال‌های گذشته نباید خانه‌تکانی پُر آب انجام دهیم، گفت: از همشهریان درخواست می‌کنیم امسال با کمترین میزان آب، خانه‌تکانی کنند. همچنین از زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند، درخواست داریم حداقل مصرف آب را داشته باشند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه