گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شوند

گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی گفت: بیش از یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار برای جمع‌آوری گازهای مشعل در ٣٠ پروژه سرمایه‌گذاری شده است.


​​​​​​​به گزارش ایسنا، علی عسگری روز گذشته در نشست تخصصی «بررسی نقش صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال» با بیان اینکه برای جمع‌آوری گازهای فلر یک پروژه در غرب کارون در دستور کار داریم، گفت: برنامه جمع‌آوری گازهای فلر غرب کارون جزو مأموریت‌ها تعریف شده است.علی‌ عسگری اظهار کرد: در این نمایشگاه نیز ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان حضور فعالی داشتند.
وی به مطالعات جهانی انجام‌شده در زمینه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی از سوی هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: براساس این مطالعات ساخت ۱۳ پارک شیمیایی در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون هفت پارک مکان‌یابی و مقدمات کار فراهم شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، چابهار، جاسک، سیریک، نایبند، دیلم، دشتستان مکان‌های منتخب برای ساخت این پارک‌هاست و از همه فعالان علاقه‌مند برای حضور در صنعت پتروشیمی استقبال می‌کنیم.
او به تشکیل صندوق خطرپذیر شرکتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: هلدینگ خلیج فارس از سهم مالیات می‌تواند در این صندوق سرمایه‌گذاری کند و تا ٢هزار میلیارد تومان تعهد کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با توانمندی داخلی همسو با شعار سال ۱۴۰۱ است، گفت: این صنعت افزون‌ بر اشتغال‌زایی بالا، دانش‌بنیان نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در فاصله گرفتن از خام‌فروشی دارند، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از خام‌فروشی یک امر واجب برای ماست، باید بتوانیم دارایی‌هایی را که داریم افزایش دهیم و ارزان نفروشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه