آزادی 511 زندانی جرایم غیر عمد

مشارکت هزار نیکوکار با ستاد دیه خراسان رضوی رقم زد

آزادی 511 زندانی جرایم غیر عمد

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه خراسان‌ رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 511 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که 485 نفر از این افراد، مرد و 26 نفر نیز مددجوی خانم بودند.


جواد غفاریان قدیرزاده طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان عنوان کرد: 323 نفر از این مددجویان به علت بدهی مالی، 172 نفر به علت مهریه و نفقه و 16 نفر نیز به دلیل پرداخت نکردن دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی و ساختمانی که منجر به قتل غیرعمد یا ایراد صدمه بدنی غیرعمد شده‌ بود، در زندان به سر می‌بردند.
وی گفت: بیش از یک هزار نفر از خیران با مراجعه حضوری یا از طریق شبکه‌های اجتماعی ستاد دیه در سال جاری در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت داشتند که حدود 600نفر از این افراد، خیران جدید بودند و بقیه خیرانی بودند که در سال‌های گذشته نیز با ستاد دیه همکاری می‌کردند.
به گفته مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه خراسان ‌رضوی، افزون بر این با برگزاری پویش «مشهد مهربان» در ماه مبارک رمضان در ابتدای سال جاری که با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد انجام شد، بیش از 10 هزار نفر از شهروندان مشهدی با مبالغ کم و زیاد خود در این پویش مشارکت کردند.
غفاریان قدیرزاده طوسی بیان کرد: پویش «مشهد مهربان» امسال هم از روزهای پایانی سال آغاز و تا عید سعید فطر در محلات مشهد ادامه دارد و شوراهای اجتماعی محلات مشهد با برگزاری جشن‌های گلریزان، مردم را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که نیازمند هستند، تشویق می‌کنند.
وی گفت: خیران می‌توانند برای یاری به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک‌های خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ پرداخت کنند.

​​​​​​​خبرنگار: الهام معصومی‌نژاد

برچسب ها :
ارسال دیدگاه