تیر ژنرال به سنگ خورد

استقلال دقیقه 96 در کورس ماند

تیر ژنرال به سنگ خورد

روز دوم رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر، با برتری لحظه آخری استقلال برابر گل گهر،توقف مس و ملوان در خانه دنبال شد.


​​​​​​​در مهم‌ترین دیدار دیروز تیم فوتبال استقلال که تا ثانیه‌های پایانی دیدار برابر گل‌گهر سه امتیاز ارزشمند را از دست داده بود، در وقت‌های اضافه از شکست برابر تیم امیر قلعه‌نویی گریخت و با یک پنالتی جنجالی پیروز شد.
استقلالی‌ها که از نتیجه دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان دو رقیب اصلی خود در صدر جدول آگاه بودند، برای گرفتن سه امتیاز و حفظ فاصله با این دو تیم از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار قرار دادند و در ۲۰ دقیقه اول بازی تیم برتر میدان بودند و اجازه نزدیک شدن گل گهر به دروازه شان را ندادند. اما اشتباه مدافعان آبی پوشان در اوسط نیمه نخست به گل گهر این موقعیت را داد تا نخستین گل خود در این بازی را روی اشتباه سیلوا و سیدحسین حسینی وارد دروازه استقلال کنند.
پس از گلزنی گل گهر بازیکنان استقلال برای جبران گل خورده حملات پی در پی زیادی را روی دروازه منادی پایه ریزی کردند، اما به دلیل دفاع فشرده گل گهر تلاش استقلالی‌ها به سرانجام نرسید و استقلالی‌ها نیمه نخست را با تک‌گل سهرابیان به تیم میهمان واگذار کردند.
در نیمه مربیان ساپینتو بازیکنان را با آرایشی هجومی به میدان فرستاد اما سیاست‌های تدافعی امیر قلعه‌نویی برای حفظ نتیجه و تلاش برای طلسم شکنی برابر استقلال ، آبی‌پوشان را در خانه ناکام گذاشت، ولی تلاش فراوان بازیکنان استقلال برای فتح دروازه منادی در دقیقه 90 بازی به سرانجام رسید و بازیکن تعویضی استقلال توانست با یک شوت دیدنی توسط رضا میرزایی دروازه گل گهر را باز کنند و بازی را به تساوی بکشاند.
در دقایق اضافه نیمه‌مربیان، موعود بنیادی فرد در یک تصمیم جنجالی نقطه پنالتی را نشان داد تا بازی در دقیقه 90+6 به جنجال کشیده شود اما اعتراض عجیب و غریب بازیکنان و کادر فنی گل گهر هیچ نتیجه ای را در بر نداشت و یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد و با به ثمر رساندن گل دوم سه امتیاز شیرین را به مجموع حساب امتیاز استقلالی‌ها باز گرداند تا ریکاردو ساپینتو با یک پیروزی شیرین همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند و جدی ترین گزینه داخلی هدایت تیم ملی را به این ترتیب شکست دهد.جالب اینکه از سوی باشگاه استقلال پیراهنی با شماره 1036 به امیر قلعه نویی اهدا شد که نشان دهنده امتیازات کسب شده توسط این سرمربی در ادوار گذشته لیگ برتر با تیم های مختلف بوده است.

سایر دیدارها
در دیگر دیدار مس کرمان و فولاد خوزستان پس از 90 دقیقه مبارزه به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا علی منصوریان یک امتیاز دیگر با فولاد بدست آورد، دیدار آلومینیوم اراک و ملوان نیز در بندر انزلی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا سهم رحمتی و زارع از این دیدار یک امتیاز باشد.
در آخرین دیدار هم تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان و نساجی قائمشهر با نتیجه برابر 2 بر 2  به پایان رسید تا به این ترتیب پرونده بازی های هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر با صدرنشینی سپاهان بسته شود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه