صعود دور از دسترس نیست

مدیرعامل آکادمی خداداد عزیزی:

صعود دور از دسترس نیست

حمیدرضا خداشناس


​​​​​​​تیم فوتبال نونهالان آکادمی خداداد عزیزی تنها نماینده باقیمانده فوتبال بی دایه خراسان رضوی در لیگ برتر است. تیمی که با تمام مشکلات اقتصادی به‌خصوص در رده تیم‌های پایه با برنامه‌ریزی درست و دقیق توانسته تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر نونهالان کشور بالا بیاید و حالا دو قدم تا قهرمانی فاصله دارد. این تیم در بازی رفت این مرحله مقابل تیم تا دندان مسلح سپاهان یک بر یک مساوی کرد و این درحالی بود که تیم اصفهانی به گواه بسیاری در این بازی با خوش اقبالی از شکست گریخت. درآستانه دیدار برگشت دو تیم به سراغ مدیرعامل آکادمی خدادادعزیزی رفتیم. احسان عسکری با بیان اینکه با توجه به شکل بازی رفت بسیار امیدوار به صعود هستیم، گفت: بچه‌های ما نشان دادند از نام سپاهان نترسیدند و با اینکه تجربه اولشان برای حضور در چنین دیدارهای حساسی بود، اما نمره قبولی گرفتند و صعود دور از دسترس نیست. وی افزود: با مقایسه امکانات و پشتیبانی تیم‌هایی چون سپاهان و فولاد که مدت‌هاست در این رده‌ها فعالیت حرفه ای دارند، حضور ما در این مرحله و در نخستین سال نشان از همت و غیرت بچه‌ها دارد. عسکری با اشاره به اینکه اگر در استان تیم لیگ برتری در رده بزرگسالان داشته باشیم، انگیزه فعالیت بچه‌ها در چنین رده سنی چند برابر خواهد بود، گفت: آکادمی ما برای حفظ انگیزه بچه‌ها در تمام رده‌ها با چند تیم حضور دارد که امیدوارم حاصل این تدبیر منجر به خروجی ارزشمندی برای فوتبال مشهد باشد. وی در پاسخ به پرسشی در مورد حمایت‌های انجام شده از سوی مسئولان ورزشی استان، گفت: پیش از همه باید از آقای عزیزی تشکر کنم که همیشه از بچه ها در هر رده ای حمایت مادی و معنوی کردند و با حضورشان در بازی‌های مهم به تیم انگیزه و روحیه دادند. حقیقت این است که با وجود مشکلات اقتصادی موجود باز هم از مسئولان ورزشی استان به‌خصوص تربیت بدنی شهرداری و هیئت فوتبال تشکر می کنم که در مقاطعی کمک حال ما بودند، اما واقعیت این است که اگر می‌خواهیم در سطح اول فوتبال کشور دوباره حضور پیدا کنیم و فوتبال در رده‌های پایه رشد بیشتری داشته باشد، نیاز به همدلی و همراهی بیشتری داریم.
امروز در استان‌هایی که فوتبالشان در لیگ برتر حضور دارد، فقط یک بخش خصوصی در حال کار نیست، بلکه همه دست به دست هم دادند تا مایه سربلندی استانشان شوند. آکادمی خدادادعزیزی هم برنامه‌های مدون و بلند مدتی دارد که برای اجرایی شدن نیاز به حمایت همه دارد.عسکری در مورد دعوت سه بازیکن این آکادمی به اردوی تیم ملی نوجوانان گفت: این دعوت‌ها نشان می دهد هدف‌گذاری ما درست بوده و راه را درست می‌رویم. 
کار ما شناسایی و پرورش و معرفی این استعدادهاست و کار مسئولان ورزش استان و به‌خصوص هیئت فوتبال و کسانی که در فدراسیون نقشی دارند حمایت از سرمایه‌های استان است؛ چرا که تیم‌های ملی ما مدت‌هاست از بازیکنان مشهدی و خراسانی خالی است.
گفتنی است با اعلام حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان سه بازیکن آکادمی خداداد عزیزی به نام‌های علیرضا سپاهی، یونس امیری و صادق خانپور به تیم ملی دعوت شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه