بهره‌مندی ۷۱ هزار نفر از پروژه‌های منابع طبیعی در خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۷۱ هزار نفر از پروژه‌های منابع طبیعی در خراسان جنوبی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری ۱۱ پروژه منابع طبیعی در استان ۷۱هزار نفر در ۲۲ روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،علیرضا نصرآبادی افزود: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد  و در هشت شهرستان استان و از محل اعتبارات ملی اجرایی شده که ایجاد و تثبیت اشتغال برای 3 هزار نفر را به همراه داشته است.
وی از افتتاح نخستین مدرسه همیار طبیعت خبر داد و افزود: چراغ‌برات یکی از آیین‌های سنتی منطقه است و آمادگی توزیع ۱۰ هزار نهال را در این روز برای کاشت در آرامستان‌های استان داریم.
نصرآبادی اظهار کرد: کاشت درخت توسط سمن‌ها در محدوده تالاب کجی نمکزار نهبندان، تشکیل قرارگاه استانی طرح کاشت یک میلیارد درخت، کاشت نهال در مراکز نظامی و انتظامی و مجموعه هلال احمر استان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی است و دانش‌آموزان به عنوان همیاران طبیعت در شهرستان طبس اقدام به ۳۰۰هکتار بذرپاشی عرصه‌های منابع طبیعی کردند.
وی افزود: ما تکثیر نهال در ۱۷ نهالستان خراسان جنوبی به وسعت ۱۱۷ هکتار را آغاز کرده‌ایم به گونه‌ای که سال آینده تولید 3 میلیون نهال را در استان خواهیم داشت. همچنین بخش خصوصی برای تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال مثمر اعلام آمادگی کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه