عبدالحسین زرین‌کوب جایگاه خود را در جهش ادبیات باز کرد

در مراسم «زرین روزگاران» مطرح شد

عبدالحسین زرین‌کوب جایگاه خود را در جهش ادبیات باز کرد

مراسم نکوداشت صدمین سالگرد تولد عبدالحسین زرین‌کوب با عنوان «زرین روزگاران» با حضور مدیران وزارت ارشاد عصر روز سه‌شنبه در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.


در این مراسم محمدرضا شفیعی کدکنی، عظیم زرین‌کوب برادر مرحوم عبدالحسین زرین‌کوب، محمدرضا خراسانی‌زاده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، عبدالرضا سیف؛ رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران حضور داشتند.
سیف در ابتدای این مراسم گفت: سخن گفتن از استاد زرین‌کوب بسیار سخت است. ما در دانشکده ادبیات افتخار داریم تالاری به نام ایشان نام‌گذاری و از تندیس ایشان رونمایی خواهد شد.
وی افزود: از استاد زرین‌کوب آثاری در حوزه‌های فرهنگ و تاریخ به جا مانده، این نویسنده قرن با یاد و نام ایران زنده بود و آزادمنشی ایشان بسیار زبانزد بوده است. 
امروزه ادبیات را به حاشیه برده‌اند اما استاد معتقد بود اصل، متن است. ایشان به همه به جای عابد بودن عاشق شدن را توصیه می‌کرد.
در ادامه این مراسم خراسانی‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: در روزگاری که داشته‌های فرهنگی ما را مصادره و مفاخر ما را از اصالت خودشان و وطنشان دور می‌کنند ما برای استاد عبدالحسین زرین‌کوب تمبر بزنیم، مجسمه‌ای بر‌افرازیم و اثر نقاشی او را در این دانشگاه به یادگار بگذاریم و یادش کنیم و از او یاد بگیریم.  
وی افزود: در روزگاری که دشمن تلاش می‌کند از جوان‌ترهای ما و از بدنه اجتماعی امید برای هر حرکتی را برباید، یاد استادی که تمام زندگی خودش را برای مرز و بوم و شناساندن فرهنگ قرار داد، بسیار حائز اهمیت است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه