آغاز اعتصاب گسترده معلمان انگلیسی

تهدیدهای نخست‌وزیر هم کارساز نشد

آغاز اعتصاب گسترده معلمان انگلیسی


​​​​​​​همزمان با افزایش تورم، ده‌ها هزار معلم از سراسر انگلیس و ولز، در اعتراض به شرایط کاری و درآمد اندک در ۱۰سال گذشته، اعتصاب گسترده‌ سه‌روزه‌ای را آغاز کردند. به نوشته روزنامه دیلی‌میل، اتحادیه ملی آموزش انگلستان هشدار داده این اقدام سبب می‌شود اکثریت مدرسه‌ها به صورت کامل یا محدود تعطیل شوند. تخمین زده می‌شود در کل سه روز شاهد حضور ۲۰۰هزار نفری معلمان در این اعتصاب باشیم.
معلمان در انگلیس و ولز یک ماه پیش نیز اعتصاب هفت روزه‌ بزرگی را با فراخوان اتحادیه صنفی «آموزش ملی» برگزار کردند. این اتحادیه بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی بخش آموزش و پرورش در بریتانیاست. براساس آمارها ۲۳هزارو400 مدرسه در طول هفت روز اعتصاب با مشکلات فراوانی مواجه شده بودند.
همزمان با افزایش بی‌سابقه نرخ تورم در انگلیس و رسیدن به رقم بالای 10درصد، معلمان نیز همانند دیگر بخش‌های خدماتی خواستار افزایش دستمزدها و بهبود شرایط و ساعات کاری خود هستند. دولت تابستان گذشته گفت حقوق معلمان ۵درصد افزایش پیدا خواهد کرد. اما اتحادیه صنفی معلمان با توجه به دو رقمی بودن تورم، این پیشنهاد را رد کرد. پیشتر هزاران نفر از کارکنان آمبولانس انگلیس و ولز نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بهبود شرایط کاری اعتصاب کرده بودند. در این میان ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به جای پاسخ به مطالبات مطرح شده به‌دنبال محدود کردن امکان برگزاری اعتراضات در این کشور و قدرتمند کردن نیروهای پلیس در مقابله با اعتراضات است. وی قصد دارد قوانین ضداعتراضی را تقویت کند و به پلیس اختیارات بیشتری دهد تا تظاهرات را پیش از ایجاد هر گونه اختلالی، سرکوب کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه