دایی و حضور ایرانی در عرصه جهانی

دایی و حضور ایرانی در عرصه جهانی


​​​​​​​در سال‌هایی که علی دایی دیگر به کلی از فوتبال فاصله گرفته و دیگر نامی از او روی نیمکت هیچ تیمی دیده نمی‌شود نیز حتی زیباترین تصاویر فوتبال ایران توسط او خلق می‌شود. این دیگر در بین موارد انگشت‌شماری است که همه ما در مورد این اسطوره ملی اتفاق نظر داریم و نهایت چند لغت است که بعد از زمزمه نام علی دایی در ذهن ما زنده می‌شود: بزرگی، ابهت، افتخار، انسانیت یا کلماتی از این دست.
اینکه هر بار تصاویر حضور علی دایی در مراسمی بین‌المللی ما را این‌قدر سر ذوق می‌آورد، دلیل محکمی دارد. در واقع این همان تصویری است که ما علاقه داریم تمام مردم جهان از یک ایرانی داشته باشند: مردی خوش‌پوش، با طمأنینه، پرافتخار و موقر که جایگاهی ثابت در عرصه های بزرگ دارد.
در حقیقت در سال‌های اخیر علی دایی تبدیل به نمادی از آن چیزی شده که تصور می‌کنیم دیگر دنیا از فوتبال ایران نمی‌بیند. ما آرزو داریم همانند علی دایی این‌قدر مورد احترام قرار گرفته و تحسین جهانیان را برانگیزیم. شما به بالانشینی عادت داری آقای علی دایی. مقاومت غیرقابل توصیف شما در دشوارترین دقایق و بازی کردن حتی با مصدومیت‌های شدید، تاب آوردن در برابر نامنصفانه ترین انتقادات و تحسین دوست و دشمن را برانگیختن، تصویری از فوتبال ایران با نماد شما در بین مردم جهان ساخته که بیش از حد برای ما لذت‌بخش است.
این بار بیشتر از همیشه به شما افتخار کردیم و قطعاً اینکه جایزه بازی جوانمردانه فیفا توسط شما اهدا شد، اتفاقی نیست: در کنار آن سرزنی‌های فراموش نشدنی، قدرت رهبری و اراده شگفت انگیز در فوتبال، این حضور ایرانی در عرصه جهانی بیش از تمام آن گل‌های تکرارنشدنی در دل هواداران فوتبال در ایران بر جای مانده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه