کلانتری دستان استقلال را بست

صدر دست نخورد

کلانتری دستان استقلال را بست

استقلال و نساجی در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال به تساوی یک- یک رضایت دادند که یک نتیجه ایده‌آل برای مدعیان قهرمانی بود.


​​​​​​​با این نتیجه استقلال پس از پنج برد متوالی در لیگ برتر و جام حذفی، متوقف شد تا در هفته‌ای که سپاهان متوقف شد و پرسپولیس نفت را شکست داد، بلغزد و عقب بماند. با این نتیجه استقلال با ۴۰ امتیاز، پایین‌تر از سپاهان 43 امتیازی  و پرسپولیس ۴۲ امتیازی در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. شاگردان ساپینتو که می دانستند در صورت نرسیدن به پیروزی در این دیدار از رقیب سنتی در صدر جدول عقب خواهند افتاد، از همان ابتدای بازی حملات خود روی دروازه میزبان شمالی را آغاز کردند و موقعیت‌هایی را هم روی دروازه ایجاد کردند اما توپ‌های آن‌ها به تور نرسید.
آبی‌های تهران در دقایق ابتدایی بازی دو بار توپ را به تیر دروازه نساجی زدند و موقعیت‌های دیگری هم برای رسیدن به گل داشتند اما نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند. شروع نیمه دوم برای آبی‌ها با یک توپ بادآورده ناشی از اشتباه مدافع نساجی همراه بود که ضربه مهدی قایدی را علیرضا حقیقی دفع کرد. 
در دقیقه ۵۲ سرانجام آبی پوشان به خواسته شان رسیدند و توسط ارسلان مطهری، دروازه نساجی را باز کردند. با اینکه استقلال تیم برتر میدان در نیمه دوم بود، اما نساجی در دقیقه ۶۹ با ضربه ای تماشایی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد. در دقیقه ۸۴ سجاد شهباززاده که چند دقیقه قبل به میدان آمده بود، یکی از بهترین موقعیت‌های استقلال را به بیرون زد. 
در ادامه روز دوم تیم فوتبال هوادار در ورزشگاه پاس تهران میزبان مس رفسنجان بود که این دیدار با برتری یک بر صفر رفسنجانی‌ها به پایان رسید.
تیم هوادار که با پیروزی برابر پرسپولیس موقعیت خوبی پیدا کرده بود، در این دیدار مغلوب تیم خوب و تدافعی مس رفسنجان شد و سه امتیاز بازی خانگی را از دست داد.
مهرداد رضایی در دقیقه ۴۳ تنها گل این دیدار را برای شاگردان محمد ربیعی به ثمر رساند تا مس رفسنجان با این یپروزی ۳۱ امتیازی شود و به رده ششم جدول صعود کند. هوادار هم با تحمل این شکست ۲۵ امتیازی باقی ماند.
اما سپاهان که پس از چند هفته پیروزی متوالی در لیگ و حذفی و رقابت دوستانه در جام حذفی برابر پرسپولیس شکست خورد، دیروز مقابل آلومینیومی به میدان رفت که بعد از کسب نتایج فوق العاده در نیم فصل دوم و شکست‌ناپذیری برابر مدعیانی چون پرسپولیس، تراکتور و گل گهر به دنبال شکست دادن صدرنشین بود که در این دیدار ابتدا اراکی ها در دقیقه ۱۵ توسط محمود قائد رحمتی به گل برتری دست پیدا کرد اما قبل از این که نیمه اول به پایان برسد، تیم اصفهانی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و در دقیقه ۲۸ توسط عیسی مرادی گل تساوی را به ثمر رساند.در نیمه دوم دو تیم فوتبال نزدیک و متعادلی را به نمایش گذاشتند که موقعیت‌هایی را هم برای رسیدن به گل دوم خلق کردند اما در نهایت نتوانستند بیشتر از یک گل بزنند تا به یک امتیاز از هفته بیست و یکم بسنده کنند.
سپاهان که پیش از این با 24 امتیاز صدرنشین بود و سه امتیاز با پرسپولیس و استقلال فاصله داشت، با از دست دادن این دو امتیاز اختلافش با پرسپولیس را به یک امتیاز و با استقلال به دو امتیاز کاهش داد.
تیم فوتبال آلومینیوم هم با تساوی برابر سپاهان 03 امتیازی شد و در رده هفتم جدول رده بندی باقی ماند. در آخرین بازی تراکتور 3 بر 1 از سد میزبان خود صنعت نفت آبادان گذشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه