ژاوی ناموفق در آسیا و اروپا

داستان یک ناکام خاص قاره‌ای

ژاوی ناموفق در آسیا و اروپا


هرچند آمار ژاوی در سمت مربیگری در دو تیم السد و بارسلونا، به‌ویژه در رقابت‌های داخلی  در مجموع آمارِ بسیار خوب و قابل‌دفاعی است، اما کاپیتان پیشینِ آبی‌واناری‌پوشان هنوز نتوانسته در رقابت‌های قاره‌ای، اعم از لیگ قهرمانان آسیا، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به موفقیت خاصی دست پیدا کند.
 او در نخستین تجربه‌اش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 به همراه السد به جمع چهار تیم پایانی این رقابت‌ها راه یافت اما با شکست برابر الهلال عربستان نتوانست به دیدار نهایی برسد. در سال 2020 شاگردان ژاوی به عنوان تیم دوم از گروه چهارم به جمع 16 تیم برتر آسیا راه یافت، اما با شکست برابر پرسپولیس از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها بازماند. در سال 2021، روند نزولیِ السد در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ادامه داشت و آن‌ها با سه پیروزی، یک تساوی و دو شکست در رده دوم گروه چهار تیمی رقابت‌ها قرار گرفتند و حتی نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند.
نتایج ژاوی در رقابت‌های اروپایی به همراه بارسلونا هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. 
ژاوی و شاگردانش امسال هم با وجود عملکرد بسیار خوبی که در لالیگا داشته‌اند، نتوانستند از گروهی که بایرن مونیخ، اینترمیلان و ویکتور پلژن در لیگ قهرمانان اروپا در آن حضور داشتند، صعود کنند تا این مربی جوان برای دومین سال پیاپی ناچار به حضور در لیگ اروپا شود، اما این بار برخلاف سال پیش حتی نتوانستند از مرحله حذفی لیگ اروپا هم صعود کنند و با شکست برابر منچستر یونایتد وداع تلخ با رقابت‌های اروپایی داشتند.
بررسی کارنامه ژاوی نشان می‌دهد او تا به این‌جا همراه با دو تیم السد و بارسلونا نتوانسته در رقابت‌های باشگاهیِ قاره‌ای در آسیا و اروپا نتایج قابل‌قبولی را کسب کند و حتی سال به سال در این دو تیم روندی نزولی داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه