جلوگیری از تبعات اجتماعی یک معضل زیست‌محیطی

جلوگیری از تبعات اجتماعی یک معضل زیست‌محیطی


​​​​​​​نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مؤسسان و پایه‌گذارانی که مجتمع فولاد قاینات را در نقطه‌ای بنا کرده‌اند که آب ندارد، گفت: همین ندانم‌کاری‌ها سبب شد پروژه فولاد قاینات پس از ۱۲ سال معطلی واحد احیایش آن هم پس از ورود دکتر رئیسی در زمانی که رئیس قوه‌قضائیه بود و پس از آنکه رئیس جمهور شد، راه‌اندازی شود.
سلمان اسحاقی اضافه کرد: برای تأمین آب این ابرپروژه صنعتی خراسان جنوبی دو راه چاره پیشنهاد شد که یکی تأمین آب آن از پساب فاضلاب شهر قاین و دیگری از کلان‌پروژه انتقال آب از خلیج فارس بود.
وی به این نکته هم اشاره کرد آبی که از خیلج فارس می‌خواهد به استان منتقل شود و اکنون ۳۵ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد، آب گرانی است و تنها مصارف آن برای صنعت است.
وی به یکی از مطالبه‌های مردم شهر قاین برای رفع بوی تعفن فاضلاب مجتمع هزار واحدی مسکن مهر این شهر در ابتدای شروع به کارش اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، این فاضلاب که مسائل زیست‌محیطی بسیاری در پی داشت، به خارج از شهر منتقل شد.
به گفته اسحاقی برای اینکه شهر قاین نیز به سرنوشت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر دچار نشود، ضرورت داشت پروژه فاضلاب این شهر با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت برای به مخاطره نیفتادن مسائل زیست محیطی آن به طور حتم اجرایی شود. نقش مهم دیگری که اجرای این پروژه دارد این است که بخشی از آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات را نیز تأمین می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه