کلاه‌برداری 16 کیلویی طلای سرخ در آپارتمان اجاره‌ای!

کلاه‌برداری 16 کیلویی طلای سرخ در آپارتمان اجاره‌ای!

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد متهم به کلاه‌برداری 16 کیلو طلای سرخ شناسایی و دستگیر شد.


فرمانده انتظامی مشهد در تشريح جزئیات اين خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی مردی میانسال مبنی بر کلاه‌برداری 5کیلوگرم زعفران نگین، موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.
سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد این فرد مقدار 5کیلوگرم زعفران نگین را در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی به فروش گذاشته است و در همین ارتباط فردی با او تماس گرفته و پس از چانه‌زنی در خصوص مبلغ، از او خواسته زعفران‌ها را برای آزمایش به آپارتمانی در بولوار‌ هاشمیه ببرد.
رئیس پلیس مشهد توضیح داد: مالباخته با حضور در محل دو نفر را در حال بسته‌بندی زعفران مشاهده می‌کند و به آن‌ها اطمینان پیدا کرده و زعفران‌ها را به آنان تحویل می‌دهد، در ادامه با یک نفر از آن‌ها برای انتقال وجه به دستگاه عابر بانکی که در همان نزدیکی قرار داشته مراجعه می‌کند.
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: پس از رسیدن این دو نفر جلو دستگاه خودپرداز، کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و فراموش کرده است به منزل خود بازگشته و با تأخیر این فرد، مالباخته با او تماس می‌گیرد.
نگهبان با بیان اینکه در تماس تلفنی مشخص می‌شود گوشی تلفن همراه کلاهبردار خاموش است، تصریح کرد: با مراجعه فروشنده زعفران‌ها به منزل مذکور، کسی در آن مکان حضور نداشته و متوجه می‌شود تمام سرمایه‌اش که بالغ به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است را دودستی تقدیم سارقان کرده است.
رئیس پلیس مشهد افزود: در بررسی‌های میدانی پلیس مشخص شد افراد کلاهبردار آپارتمان را به صورت روزانه اجاره کرده بودند و برای وثیقه یک کارت ملی مسروقه را به صاحب ملک دادند. 
فرمانده انتظامی مشهد با تأکید بر اینکه کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته و مالک آپارتمان با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: طی این تحقیقات، سرکرده این باند که فردی سابقه‌دار است را شناسایی و پس از کسب مجوزهای لازم قضایی او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند. 
نگهبان با بیان اینکه همزمان با بازجویی از متهم، دو پرونده مشابه دیگر به پایگاه جنوب پلیس آگاهی ارجاع شد، توضیح داد: در مواجهه حضوری مالباخته‌ها، متهم شناسایی و در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاه‌برداری 11کیلوگرم زعفران نگین از این دو شاکی پرونده با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه