فعالیت 50 درصد سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست

فعالیت 50 درصد سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ سازمان مردم‌نهاد محیط زیستی در استان دارای مجوز و ۲۵ سازمان از این تعداد فعال هستند.
مهدی اله‌پور در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان رضوی در مشهد به تبیین سند تحول حفاظت محیط زیست پرداخت و افزود: این طرح، ذیل سند تحول استان و با مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی برای نخستین بار توسط یک سیستم سیاست‌گذار، در کنار تمامی مباحث اجتماعی، اقتصادی و معیشتی، موضوع حفاظت از محیط زیست را به صورت ویژه تدوین و بررسی و برنامه تحولی آن را آغاز کرده است.
وی با ابراز خرسندی از دغدغه‌مندی مسئولان نسبت به حفاظت محیط زیست ادامه داد: تدوین این طرح یا سند که با دستور استاندار خراسان رضوی آغاز شده در قالب قرارگاه تحول محیط زیست استان دنبال می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این نگاه محیط زیستی استانداری می‌تواند گامی مؤثر در امر ارتقای شاخص‌های حفاظت از محیط زیست در تمامی بخش‌های استان باشد.
اله‌پور افزود: در این طرح به دنبال راهکارهایی هستیم که وجه اثربخشی آن در عین کمی بودن با تأثیرگذاری بسیار بالا انجام شود و به همین نسبت موانعی وجود دارد و یا نیاز به اراده‌های فرادستگاهی و مشارکت اجتماعی دارد که تحقق آن در گرو نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های مسئول و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی است.
وی اضافه کرد: در این طرح به دنبال اجرای سرفصل‌های کلیدی مانند مدیریت آلودگی هوا، گرد و غبار، زیستگاه‌های حفاظتی و حیات وحش هستیم و در خصوص گرد و غبار روی دو کانون اصلی سرخس و خواف متمرکز هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه