استقبال جوانان از اردوهای راهیان نور بیش از حد انتظار است

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع):

استقبال جوانان از اردوهای راهیان نور بیش از حد انتظار است


​​​​​​​جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اعلام اعزام ۲۵هزار نفر از این استان به اردوی راهیان نور، تأکید کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست به گریبان هستند، به خصوص قشر جوان و نوجوان، دانش‌آموز و دانشجو بیش از حد انتظار برای اعزام به اردوی راهیان نور نام‌نویسی و اعلام آمادگی کردند.
سرتیپ دوم پاسدار علی‌اکبر افراسیابی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بیشتر مردم ما به این آشنایی و معرفت نسبت به دفاع مقدس و سیره شهدا نیاز دارند، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی در این زمینه سال‌هاست اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی از مأموریت‌های اصلی در دستور کار بوده است. 
وی افزود: پس از اینکه وضعیت کشور در مورد کرونا به حالت عادی برگشت بنا به دستور سلسله مراتب در سال ۱۴۰1- ۱۴۰0 دو مرتبه اعزام کاروان‌های راهیان نور با پذیرش محدود کلید خورد تا با توجه به نگرانی‌ها در خصوص سرایت این ویروس منحوس، مشکلات کمتری برای عزیزان زائر در مناطق عملیاتی جنوب کشور ایجاد شود.
سردار افراسیابی یکی از مشکلات اساسی این برنامه زیارتی، فرهنگی و معنوی را کمبود اعتبارات دانست و بیان کرد: باید در این خصوص هم کمک کنیم تا به یک انسجام فرهنگی برسیم؛ چرا که راهیان نور ادامه‌دهنده نهضت عاشورا و بعثت پیامبرعظیم‌الشأن(ص) است. چنانچه این چراغ در کشور فروزان باشد، روزبه‌روز مردم از این نور بهره می‌برند.
وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس سبب رونق و پیشرفت در کشور می‌شود، گفت: باید در این مسیر همه افراد به خصوص نخبگان جامعه نقش‌آفرین باشند؛ چون به خاطر همین فرهنگ غنی است که یک وجب از خاک پاک کشور عزیزمان در طول جنگ تحمیلی به دست بیگانگان نیفتاد.

۲۵ هزار نفر به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری برابر سهمیه حدود ۲۵ هزار نفر به سرزمین نور اعزام می‌شوند که در سال‌های گذشته تجربه اعزام ۶۵ تا ۸۵ هزار نفر را داشتیم. از این رو پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار زائر از خراسان رضوی به کربلای ایران اعزام می‌شوند و در این مرحله هم تأکید و اولویت مجموعه رده‌ها و معاونت‌های متولی در سپاه امام‌رضا(ع) با زیارت‌اولی‌هاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه