کلنجار شورایی‌ها برای اصلاح بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد

در جلسه‌ای فوق‌العاده انجام شد

کلنجار شورایی‌ها برای اصلاح بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد

هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد دیروز به شکل فوق‌العاده برگزار شد تا به بررسی لایحه اصلاح و متمم بودجه 1401 مدیریت شهری بپردازد.


​​​​​​​رئیس شورای شهر مشهد در این باره عنوان کرده بود: در خصوص درآمد‌ها و هزینه‌ها در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی بودجه سال آینده شهر مشهد سؤالاتی مطرح است که قرار شد پس از بازبینی دوباره در شهرداری به شورا ارائه شود. 
بر اساس گفته حسن موحدیان، بودجه ۲۶هزار میلیارد تومانی شهرداری با ۲۰ درصد افزایش، در سال آینده به ۳۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد. 
انتخاب شهردار و مصاحبه برخی اعضای شورای شهر در مورد فهرست 29 نفره گزینه‌های شهرداری، موضوعی است که در روزهای اخیر با واکنش‌های زیادی همراه بوده، موضوعی که حسن موحدیان، رئیس شورای شهر هم نتوانست از کنار آن عبورکند و در ادامه صحبت‌هایش در این جلسه علنی تصریح کرد: تذکر می‌دهم در خصوص انتخاب شهردار از گمانه‌زنی پرهیز شود. وی ادامه داد: کار با روال قانونی پیش می‌رود. این گمانه‌زنی، مشکلات را بیشتر می‌کند. نه تنها کمک نمی‌کند؛ بلکه سبب می‌شود راه را اشتباه بروند. انتخاب شهردار در مهلت مقرر قانونی به نتیجه خواهد رسید.
در ادامه این جلسه، غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری شورا در تذکر به کمیسیون فرهنگی این‌طور عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته طرح‌های فراوانی ارائه دادیم که بیشتر آن‌ها بایکوت شده است. حدود دو، سه ماه پیش هم طرح یک‌فوریتی را برای فعال کردن مساجد محوری ارائه دادیم که هیئت‌ رئیسه نیز به کمیسیون حاشیه شهر ارائه دادند و بررسی کردند؛ اما دو ماه است که در کمیسیون فرهنگی مانده است!
وی در صحبتی کنایه‌آمیز به کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ما قصد داشتیم در شهر کار فرهنگی انجام دهیم و تنها نام‌گذاری نباشد. الان معاونت فرهنگی در مناطق مختلف به ویژه حاشیه شهر مجموعه‌های ورزشی را به مزایده گذاشته ‌است.
صاحبی گفت: اگر اقدامی نکنیم، در حوزه فرهنگی دچار مشکل می‌شویم. معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیداد می‌کند. اگر در زمینه فرهنگی کار نکنیم، هر روز وضعیت اجتماعی ما در جامعه بدتر خواهد شد. 
فاطمه سلیمی، عضو دیگر شورا صحبت‌های صاحبی را بی‌جواب نگذاشت و گفت: اینکه بگوییم کمیسیون فرهنگی فقط نام‌گذاری داشته، درست نیست. ما هفته پیش ۹ زمین ورزشی افتتاح کردیم. دغدغه فرهنگی در شورا زیاد است و نمی‌توانیم زحمات فرهنگی را نادیده بگیریم. در مورد طرح، جلسات برگزار شده و به جمع‌بندی خواهد رسید.

اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد
در ادامه این جلسه، اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد (ستاد، مناطق، اقتصادی و خالص سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته) که به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا برای بررسی کارشناسی آن 5 هزار و 300 نفر ساعت مطالعه انجام شده؛ به شرح آلبوم پیوست، ممهور به مهر شورای شهر و با رعایت بند‌ها و تبصره‌های ذیل تصویب شد.
منابع آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با ۵درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۲۶۱ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تأیید شد. درآمد‌های عمومی ۱۱ درصد، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۳ درصد، واگذاری دارایی‌های مالی ۸ درصد، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته ۶ درصد، منابع بودجه شهرداری10درصد افزایش و منابع قابل تخصیص انتقالی در دوره گذشته ۵۲ درصد کاهش دارد.
مصارف آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد با ۵ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۲۵۵ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۶۹ هزار و ۲۵ میلیارد ریال و منابع انتقالی به سال آتی مبلغ 5 هزار و 970 میلیارد ریال تأیید شد. اعتبارات هزینه‌ای ۲۹ درصد، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۹ درصد، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته ۶ درصد و مصارف بودجه شهرداری ۵ درصد افزایش و تملک دارایی‌های مالی ۱۸ درصد کاهش دارد. 
اعتبارات هزینه‌ای اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ با ۲۹ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۶۳هزار و ۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸۱ هزار و ۴۳۳میلیارد ریال تأیید شد. اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ با ۱۱ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۱۰۰هزار و ۹۳۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۰۹ هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تصویب شد.

رشد 47 درصدی کمک‌های بلاعوض شهرداری مشهد در لایحه اصلاح بودجه!
غلامحسین صاحبی در جریان بررسی مصوبه‌های این لایحه نسبت به افزایش 47درصدی کمک‌های بلاعوض شهرداری انتقاد کرد و گفت: در این لایحه 17 میلیارد تومان کمک بلاعوض به نهادهای دولتی شده از طرفی 16سال است یکی از ساختمان‌های شهرداری در اختیار یک نهاد است. این‌ها را برای ما شفاف کنید.
کمک‌های بلاعوض، موضوعی است که حسین حسامی هم نسبت به آن واکنش داشت و گفت: باید شهرداری توضیح دهد این 47 درصد افزایش ناشی از چیست و چطور 98میلیارد اعتباری که در بودجه 1401 برای این موضوعات در نظر گرفته شده حالا به 144میلیارد تومان رسیده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه