به وقت انتقام

دهمین سکانس از ال‌کلاسیکو در جام حذفی

به وقت انتقام

تیم‌های سپاهان و پرسپولیس عصر امروز در چارچوب دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی باید در جدالی جذاب و تماشایی به مصاف یکدیگر بروند. رقابتی هیجان‌انگیز که بین دو تیم بزرگ فوتبال ایران برگزار خواهد شد.


پرسپولیس و سپاهان قرار است برای دهمین بار در مسابقات جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند. در جدال پیشین، سه برد برای تیم تهرانی، پنج تساوی و یک پیروزی برای نماینده‌ اصفهان در جریان مسابقه بدست آمده است.
البته که این ۹ بازی در چارچوب هفت دوره‌ جام حذفی بوده و دوبار دو تیم به صورت رفت و برگشت در یک جام به مصاف هم رفتند. در این شرایط اوضاع متفاوت می‌شود. سرخپوشان چهار بار برنده‌ نهایی بوده‌اند و سهم طلایی‌پوشان سه پیروزی بوده است. آن‌ها در مراحل مختلف به جدال با یکدیگر پرداخته‌اند و کارشان سه مرتبه به ضربات پنالتی کشیده شده که از این حیث، سپاهان گوی سبقت را با دو پیروزی ربوده است.
گل‌محمدی، سرمربی کنونی سرخپوشان در فینال جام حذفی سال ۱۳۹۲ به مصاف سپاهان رفت و پس از تساوی ۲ بر ۲ در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی به حریف خود باخت تا پس از خداحافظی تراژیک مهدوی‌کیا دیگر نتواند به کارش ادامه بدهد و از پرسپولیس برود.
حال باید دید پس از حدود ۹ سال، یحیی می‌تواند انتقام بگیرد و تیمش را به دور بعدی برساند یا خیر. پرسپولیس در آخرین رویارویی دو تیم در اصفهان موفق شد با تک گل احمد نوراللهی به برتری دست پیدا کند و درنهایت قهرمان شود. هر دو طرف به دنبال گرفتن انتقام هستند و همین مسئله به جذابیت‌های این بازی اضافه خواهد کرد.
تقابل این دو تیم قدمتی 51 ساله دارد و نخستین بازی در بهمن 1350 برگزار شده و پس از آن دو تیم 78 مرتبه باهم بازی کردند که پرسپولیس 26 مرتبه پیروز شده و سپاهان 19 بار. حالا در نبرد هفتاد و نهم در جام حذفی مقابل هم قرار می گیرند. خوزه مورایس رفیق مورینیو است که سابقه قهرمانی با تیم های چونبوک موتورز ژاپن و الهلال عربستان را هم در کارنامه دارد. در این سوی میدان هم یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با دو قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته است. 
در این دیدار چهره‌های ویژه‌ای هم حضور دارند، شهریار مغانلو و رامین رضاییان که هر دو در  پرسپولیس بودند و اکنون برای سپاهان بازی می‌کنند. مغانلو به اوج آمادگی رسیده و خیلی خوب برای سپاهان گلزنی می‌کند. رضاییان در مسابقه با زنیت به دلیل بیماری غایب بود، ولی گفته می شود مقابل پرسپولیس به میدان می‌آید. پرسپولیس هم  در غیاب دیاباته به پریرای برزیلی برای گلزنی در این دیدار امیدوار است.
پرسپولیس با شکست خانگی مقابل هوادار به این میدان مهم می آید و سپاهان با شکست دادن زنیت روس! از سویی دیگر باشگاه سپاهان اعلام کرده می خواهد با یک ورزشگاه پر از تماشاگر از پرسپولیس میزبانی کند و همین مسئله می‌تواند جذابیت‌ها و البته حواشی این بازی را دو چندان کند.
در این مسابقه برنده همه چیز دارد و بازنده دست خالی میدان را ترک خواهد کرد به همین دلیل برخی پیش‌بینی می‌کنند این بازی در 90 دقیقه تمام نخواهد شد و به وقت های اضافه یا حتی پنالتی کشیده شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه