کدهای تکراری «تاج» برای نیمکت تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد

کدهای تکراری «تاج» برای نیمکت تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی 2022 قطر در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد و جدایی کارلوس کی‌روش سبب شده یک ابهام تازه درباره آینده تیم ملی ایجاد شود.


در غیاب کی‌روش، اسامی مربیان پرشمار داخلی و خارجی به عنوان نامزدهای سرمربیگری تیم ملی ایران مطرح شده که مدیران فدراسیون فوتبال سعی داشته‌اند واکنشی خنثی نسبت به اسامی مطرح شده داشته باشند و مذاکرات خود را به صورت پنهانی پیش ببرند تا بتوانند در آستانه نخستین فیفادی در سال 2023 (فروردین‌ماه 1402)، از گزینه مورد نظر خود رونمایی کنند.
مدیران فدراسیون فوتبال برای فیفادی پیش‌رو با فدراسیون‌های فوتبال عراق و روسیه برای انجام بازی تدارکاتی به توافق رسیده‌اند تا مشخص شود سامان دادن به شرایط تیم ملی در اولویت مدیران فدراسیون قرار دارد، اما با وجود این، باتوجه به فشارهای وارده از سوی وزارت ورزش‌وجوانان و مشکلات مالی موجود و البته نوسان‌های ارزی، هنوز تصمیم نهایی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی اتخاذ نشده و مدیران فدراسیون فوتبال هم سعی دارند با اشاره به این مسئله که عجله‌ای برای انتخاب نیست، به نوعی از توضیح فرایند انجام مذاکره طفره بروند.

ارزیابی‌ام از «کی‌روش» مثبت بود
مهدی تاج که در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال البرز شرکت کرده بود، پس از برگزاری این مجمع نسبت به عملکرد کارلوس کی‌روش بار دیگر واکنش مثبت نشان داد و گفت: «به شخصه، ارزیابی بسیار مثبتی ازگذشته آقای کی‌روش داشته و خواهم داشت. کی‌روش خدمات بسیار مثبتی برای فوتبال ایران انجام داد. کی‌روش همانند بسیاری از مربیان دیگر دارای نقاط ضعف و قوت خاصی بود و زحمات این مربی فوتبال بر کسی پوشیده 
نیست».
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال قطر توضیح داد: «در حال حاضر، کی‌روش  سرمربی قطر است و ما دیگر نمی‌توانیم وی را به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم. رقم پیشنهادی قطر برای دستمزد کی‌روش 3 میلیون دلار بود که این رقم از عهده فدراسیون فوتبال ایران بر نمی‌آمد».

هیچ عجله‌ای نداریم!
تاج در واکنش به فرسایشی‌شدن فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی پاسخ داد: «در حال حاضر در پیک برگزاری بازی های لیگ هستیم و امکان تشکیل تیم ملی وجود ندارد. به هر دو گزینه ایرانی و خارجی فکر می‌کنیم و باید با تدبیر و حساسیت خاص گزینه سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم. اگر فوتبال نباشد، بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی هم نیست و بعضی از مردم تلویزیون را فقط به خاطر فوتبال نگاه می‌کنند».
مهدی تاج درباره مشکلات عقد قرارداد با سرمربی جدید گفت: «باید بپذیریم که اختلاف‌نظر بخشی از فوتبال است و همه نباید موافق نظر من برای انتخاب سرمربی باشند. مطمئن هستم هر تصمیمی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بگیرم، بدون شک عده‌ای از افراد، موافق نخواهند بود. باید بپذیریم بهترین شرایط را برای جامعه به ویژه فوتبال انتخاب کنیم و امیدوار باشیم بهترین نتیجه را با این سرمربی‌ها 
بگیریم».
در روزهای گذشته شایعاتی درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی مطرح شده بود، اما آن‌طور که از صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال می‌توان برداشت کرد، همچنان گزینه خارجی برای مدیران فدراسیون در اولویت قرار دارد و در صورت ناکامی در جذب سرمربی خارجی، به نظر می‌رسد قلعه‌نویی تنها گزینه داخلی مدنظر مدیران فدراسیون فوتبال 
باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه