از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» رونمایی شد

از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» جدیدترین اثر منتشر شده «مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه» با حضور مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.


​​​​​​​به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم اظهار کرد: عصر انقلاب اسلامی گرچه با مشقت‌ها و سختی‌هایی همراه بوده اما افتخار‌های فراوانی را آفرید که یکی از افتخارات و سرمایه آن، شکل‌گیری روحیه شجاعت، ایثار و فداکاری در راه خدا، انقلاب اسلامی و اسلام است که شاهدیم در این مسیر به شکل گسترده شهدای گرانقدری را برای ایران و انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌ایم.
وی در ادامه افزود: در طبقه روحانیت آنچه تاکنون جمع‌آوری شده بالای 4هزار شهید روحانی است که نسبت به اقشار مختلف، بالاترین آمار را داشته و نشانگر پیشگامی روحانیت در هنگام خطرها و مایه افتخار است. ما برای روحانیت و حوزه وظیفه می‌دانیم در عرصه‌های نیاز، بیش از اقشار دیگر جانبازی و فداکاری کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: از نکات جالب در تاریخ شهدای روحانیت جامعیت کاروان شهداست. یکی از جهات جامعیت آن این است که در بین 4هزار شهید روحانیت از طلاب سنین پایین تا علما، مجتهدان تراز و افراد مطرح با موقعیت‌های اجتماعی بالا وجود دارد که شامل شهدای داخل و خارج است.
آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: در بین شهدای روحانیت، برادران و خواهران از مذاهب مختلف وجود دارند که نقش‌های مختلفی برای آنان در جبهه و غیرجبهه وجود داشته است؛ در عرصه‌های حاضر نیز شاهد ایثار، شهادت و جهاد هستیم و منظومه ایثار و شهادتی است که در گفتمان انقلاب اسلامی پدید آمده و یکی از برگ‌های زرین این منظومه کتاب فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت است.
حجت‌الاسلام مولایی، مدیر انتشارات حوزه‌های علمیه در ابتدای آیین رونمایی ابراز کرد: فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت، کتابی ویژه‌ بوده و یکی از زیبایی‌های آن این است که تمامی شهدای روحانیت شیعیان و اهل سنت اعم از خواهران و برادران در یک جلد که در عین تصویری بودن به صورت توصیفی و استنادی تدوین شده و ۴هزار شهید را با حدود ۴۰هزار ریزداده اطلاعاتی درباره شهدا جمع کرده است.
وی در ادامه افزود: در این کتاب نمودارهای اختصاری از اطلاعات و اسامی شهدا ارائه و در بخش پایانی به آمار و اسناد شهدا و فرایند تدوین پرداخته شده که نمودارهای بسیار زیبایی از شهدا مثل نمودار سنی، علمی و استانی تهیه شده است.
حجت‌الاسلام مولایی بیان کرد: این کتاب به عنوان نماد پیشتازی و پرچم‌داری روحانیت در عرصه جهاد و شهادت است؛ یعنی اگر روحانیت مردم را به عرصه جهاد فراخوانده، خود از پیشگامان و پرچم‌داران این عرصه بوده و تعداد
 ۴هزار شهید را که بیشترین آمار شهدا در بین اقشار جامعه است تقدیم مردم و نظام اسلامی کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه