هشدار معاون دادستان مشهد در مورد افزایش جرایم مربوط به کودکان در فضای مجازی

هشدار معاون دادستان مشهد در مورد افزایش جرایم مربوط به کودکان در فضای مجازی


​​​​​​​معاون دادستان مشهد گفت: پس از غیر حضوری شدن مدرسه‌ها و در دوره کرونا، جرایم فضای مجازی در زمینه کودکان افزایش داشت؛ زیرا تمام دانش‌آموزان و اطفال یا در نرم‌افزار شاد عضو بودند یا در بقیه پیام‌رسان‌ها حضور داشتند.
فرزاد بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جرایم مربوط به حوزه اطفال در فضای مجازی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی و اطفال، پیشگیری و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و قوانین حمایتی از اطفال برای حضور در فضای مجازی، سوءاستفاده از آن‌ها و تولید آثار مبتذل و مستهجن توسط آن‌ها مطرح می‌شود.
معاون دادستان مشهد ادامه داد: در این حوزه شاهد شکل‌گیری پرونده‌های تقریباً زیادی هستیم که اطفال و نوجوانان در معرض آزار جنسی قرار می‌گیرند و نمی‌توانند از خواسته‌های آن فرد که بیشتر به موضوعات مالی منتهی می‌شود، خلاصی پیدا کنند. 
وی ادامه داد: متهمان سایبری تا جایی که بتوانند هویت خود را مخفی نگه می‌دارند. بنابراین ابتدا تقاضای خاصی از افراد ندارند؛ اما پس از اینکه فیلمی را ارسال می‌کنند، خواسته‌های مالی آن‌ها شروع می‌شود و می‌گویند اگر می‌خواهید فیلم شما در اختیار دیگران قرار نگیرد، باید مبلغی را پرداخت کنید؛ حتی چگونگی برداشت این مبلغ از کارت والدین را نیز توضیح می‌دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه