آیا تشکیل سازمان بازرگانی موجب برخورد با علت تورم می‌شود؟

آیا تشکیل سازمان بازرگانی موجب برخورد با علت تورم می‌شود؟


​​​​​​​مؤیدیان در گفت‌وگو با قدس در خصوص چابک‌سازی دولت به واسطه شکل‌گیری سازمان بازرگانی می‌گوید: پالس‌های تنظیم بازاری از این لایحه ارسال می‌شود و آنچه به عنوان چابک‌سازی دولت در سازمان بازرگانی مدنظر است، به شوخی شبیه است. 
چابک‌سازی یعنی در لحظه بتوانیم بازار را با ابزار واردات تنظیم کنیم. وقتی می‌گوییم چابک‌سازی؛ به معنی استفاده حداکثری از ابزار واردات به هر قیمتی برای تنظیم بازار در کوتاه‌مدت و استفاده از حرکت‌های تعزیراتی و پلیسی است؛ کاری که دولت در این چند ماه انجام داد و وقتی مرغ گران شد، معاون اول رئیس‌جمهور شخصاً هر شب به مرغ‌فروشی‌ها سر می‌زد تا قیمت را کنترل کند حال آنکه به درستی تشخیص داده نشده قیمت، معلول یک سازوکار اقتصادی است و علت نیست. 
این اقتصاددان اضافه می‌کند: تورم بالای 50درصد در هزینه‌های تولید چه از دولت‌های پیشین به ارث رسیده، چه ناشی از وضعیت پولی و بانکی، خلق پول، نرخ ارز و... باشد یک معلول و رفتار تعزیراتی است و تشکیل سازمان بازرگانی ذیل ریاست جمهوری، برخورد کردن با معلول است. وقتی آقای رئیسی در قوه قضائیه بود می‌گفت در دولت باید با علل و ریشه برخورد شود، اما امروز که در دولت حضور دارد، به وضوح شاهد برخورد با معلول‌ها هستیم!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه