آب به روستاییان بخش احمدآباد رسید

بهره‌برداری از چند پروژه آب‌رسانی در شهرستان مشهد

آب به روستاییان بخش احمدآباد رسید

در مراسمی با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور،‌ نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و جمعی از مسئولان محلی، چند پروژه آب‌رسانی با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال در بخش احمدآباد شهرستان مشهد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


رفع مشکل کم‌آبی با صرف 176 میلیارد ریال اعتبار
به گزارش قدس خراسان در  این مراسم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در راستای رفع مشکل تأمین آب شرب برخی روستاهای بخش احمدآباد شهرستان مشهد، پروژه آب‌رسانی در روستاهای ابرش، درخت سپیدار و سایر روستاهای بخش احمدآباد با اجرای طول ۹ کیلومتر خط انتقال همراه با ۶ باب مخزن با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال افتتاح شد. وی حجم این ۶ مخزن را ۷۵۰ مترمکعب اعلام کرد.
حسین اسماعیلیان تصریح کرد: پروژه آب‌رسانی روستاهای ابرش و درخت سپیدار به طول ۸کیلومتر با سه باب مخزن و حجم ۳۵۰ مترمکعب با یک باب ایستگاه پمپاژ به اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با این اتفاق مهم مردم این منطقه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹تعداد ۳۰۰ روستا تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد شده که برخی از آن‌ها مشکل آب شرب داشته و این شرکت درصدد است با تأمین اعتبار لازم مشکلات آب‌رسانی را رفع یا به حداقل برساند.

جهاد آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور
همچنین در این مراسم، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه جهاد آب‌رسانی با همت دولت سیزدهم آغاز شده است، گفت: دولت در زمینه محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار روستا در سطح کشور اقداماتی را در دست اجرا قرار داده است. 
مجید آقازاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تأکید کردند و باید همه ما برای اجرای این فرمان پیشقدم باشیم. جهاد تبیین یعنی حق شهدای گرانقدر بر گردن ماست و باید بدانیم این نظام برای مردم خدمات شایسته‌ای انجام داده است.وی بیان کرد: امروز شعار عدالت اجتماعی را اجرا کرده‌ایم و افتتاح پروژه آب‌رسانی در روستاها همان تحقق شعار عدالت اجتماعی است.
آقازاده با اشاره به ۱۰ برابر شدن تعداد تصفیه‌خانه‌های آب کشور پس از انقلاب نسبت به گذشته عنوان کرد: اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه برای جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور فعال بود؛ اما امروز ۲۸۵ تصفیه‌خانه برای دو برابر این جمعیت داریم. جمعیت کشور دو برابر؛ اما تعداد تصفیه‌خانه‌ها ۱۰ برابر شده است. معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در اوایل انقلاب، چهار باب تصفیه‌خانه فاضلاب در تمام کشور برای هزار و ۴۳۰ شهر موجود بود و اکنون این تعداد به ۲۵۷مورد رسیده است. این موضوع در روستاها صفر بود و حالا در ۱۸۰ روستا تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم شده است. وی در ادامه توضیح داد: برای محرومیت‌زدایی از روستاها برای حدود 6/4میلیون نفر باید ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در کشور کشیده شود. این ۱۴هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه، حدود ۱۱ هزار مترمکعب بر  ثانیه آب توزیع کرده و ۸۰۰ هزار مترمکعب مخزن و هزار ایستگاه پمپاژ به آن افزوده خواهد شد که ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.   آقازاده با اشاره به آغاز جهاد آب‌رسانی در دولت سیزدهم اظهار کرد: از این ۱۰ هزار روستا 7 هزار و ۱۳۸ روستا توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و ۳هزار روستا توسط شرکت‌های آب و فاضلاب پوشش داده شده است. در فاز دوم این طرح نیز ۱۰ هزار روستای دیگر پوشش داده خواهد شد.

تحقق آرزوی تاریخی مردم بخش احمدآباد 
در ادامه این مراسم، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه آب‌رسانی که در روستای ابرش بخش احمدآباد مشهد افتتاح شد، به علت طولانی بودن خط شبکه و حجم بالای تأمین مالی، سالیان سال آرزوی تاریخی مردم منطقه بوده است.
وی پروژه آب‌رسانی به روستاهای ابرش و درخت سپیدار را هدیه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه به شخص و دستگاه خاصی مرتبط نیست بلکه دستاورد نظام مقدس و انقلاب اسلامی است. قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در تلفیق بودجه مجلس که روزهای پایانی را پشت سر می‌گذارد، دو مصوبه بسیار خوب در حوزه آب و فاضلاب به ویژه آب و فاضلاب روستایی مطرح شده است. وی گفت: اجرای طرح مجمع خیران آبرسان که یک حرکت نو در حوزه آب‌رسانی در کشور است، در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در روستاها و به ویژه مناطق محروم است. در اجرای این طرح به منظور تشویق خیران در حوزه آب‌رسانی، آن‌ها را از مالیات معاف خواهیم کرد. همچنین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به این خیران از مالیات معاف خواهند شد.
وی با اشاره به این موضوع که در مشهد روستای محروم کم نداریم، گفت: اجرای طرح پیوستن روستاهای محروم به قرارگاه محرومیت‌زدایی در قالب طرح توافقی انجام می‌شد. با اقداماتی که انجام شده این طرح از توافق به قانون تبدیل شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه