مردم نباید دلواپس معیشت خود باشند

آیت‌الله علم‌الهدی:

مردم نباید دلواپس معیشت خود باشند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در جامعه انقلابی باید آرامش حاکم باشد و مردم دلواپس معیشت خود نباشند. اینکه مردم ندانند هزینه زندگی‌شان فردا تأمین می‌شود یا نه، این اقتضای جامعه انقلابی نیست.


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث نبی‌مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: عید مبعث، عید بشریت است؛ به این خاطر که ذات اقدس پروردگار در آیه 264 سوره مبارکه بقره فرموده: «یَا أَیُّهَا‌الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ» و به اهل ایمان توصیه می‌کند صدقات و خیرات خود را با منت گذاشتن بی‌اثر نکنید.
وی افزود: با این حال، ذات اقدس پروردگار در قرآن کریم به خاطر بعثت نبی مکرم اسلام(ص) بر بشر منت می‌گذارد و می‌گوید: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى‌الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً» یعنی خدا با بعثت پیامبر(ص) بر مؤمنان منت گذاشته و این منت به این خاطر است که اگر بعثت پیامبر(ص)، مجاهدت‌های حضرتش و ایثار اولیای منسوب به ایشان نبود، امروزه بشر در مسیر انسانیت گام برنمی‌داشت.  وی ادامه داد: حرکتی که مردم در 22 بهمن امسال نشان دادند، اجابت دعوت نبوی و لبیک به رسول‌الله(ص) بود. انقلاب ما، انقلاب احیاگر اسلام است. امام ما، امام تجدیدکننده نهضت اسلام است. 
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روایت رسانه‌های استکباری خارج از کشور، فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی‌گری بود؛ اما حماسه‌ای که مردم خلق کردند، خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نه‌ تنها از آن خسته نشده‌اند بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاوردهای آن نیز مضاعف شده است.
امام ‌جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت پاسداری از خواسته مردم برای زیست عفیفانه در جامعه، گفت: زیست عفیفانه خواست غالب این ملت است. در مسئله حجاب، رسانه‌های معاند آن را حجاب اجباری می‌خوانند؛ اما بر‌خلاف ادعای دروغ آن‌ها این‌طور نیست که یک دستگاه بخواهد آن را به مردم تحمیل کند؛ بلکه در حقیقت این مردم ما هستند که زندگی عفیفانه را می‌پسندند و باور دارند بدون حجاب، زندگی عفیفانه قابل اقامه نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه