افزایش 20 برابری جایزه «جشنواره داستان و شعر انقلاب»

در نشست خبری مطرح شد

افزایش 20 برابری جایزه «جشنواره داستان و شعر انقلاب»

نشست خبری سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب (جایزه امیرحسین فردی) با حضور محمدرضا شرفی خبوشان؛ مدیر کل مرکز آفرینش‌های ادبی، بهزاد دانشگر؛ دبیر علمی جشنواره و تیمور آقامحمدی؛ دبیر استان‌ها روز گذشته در حوزه هنری برگزار ‌شد.


خبوشان با اشاره به تأکید مرکز آفرینش‌های ادبی بر استمرار و تداوم این جشنواره پس از درگذشت مرحوم فردی گفت: پس از دو سال توقف این رویداد به دلیل کرونا شاهد سیزدهمین دوره آن هستیم و با عزمی استوار و برنامه‌هایی متنوع آن را متفاوت برگزار خواهیم کرد. مرکز آفرینش‌های ادبی در رویکرد خود توجه ویژه‌ای به سه ضلع هنرمند، اثر و مخاطب دارد و به طور جدی به آن می‌پردازد و امیدواریم بستری فراهم کنیم تا در سال آینده آثار فاخر و ماندگاری در حوزه ادبیات و شعر انقلاب تولید شود.
وی در ادامه افزود: از اتفاق‌های جدید این دوره توجه و تشویق ویژه شاعران و نویسندگان به تولید اثر است؛ رقم جایزه هم بسیار چشمگیر شده و تقریباً 20برابر دوره‌های قبلی است. همچنین 24 اثر در هر بخش چاپ خواهد شد و در مجموع نزدیک به یک میلیارد تومان جایزه این رویداد ادبی است. با توجه به اینکه اختتامیه جشنواره بهمن ماه سال آینده خواهد بود، پیش‌بینی ما این است که نویسندگان و شاعران حرفه‌ای و جوان در جشنواره شرکت کنند و این حرکت تبدیل به جنبشی پرشور شود تا در آینده محصولات این جشنواره را به عنوان آثاری اثرگذار در تاریخ ادبیات انقلاب اسلامی به حساب بیاوریم.

جشنواره شاعران و نویسندگان دغدغه‌مند
در ادامه این نشست بهزاد دانشگر، دبیر علمی سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب با اشاره به اینکه مفهوم انقلاب، مفهومی زاینده است و فقط مرتبط به حوادث سال‌های ۵۶ و ۵۷ نیست، گفت: حوزه فعالیت هنر فقط روایت تاریخ نیست بلکه باید به حال و آینده ما نیز نگاه و روایت کند.
دانشگر در ادامه در خصوص جوایز این دوره گفت: ما در چهار بخش جوایزی در نظر گرفته‌ایم، در بخش شعر باید ۲۵ قطعه شعر به عنوان مجموعه شعر در قالب‌های کلاسیک و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شود که جایزه این بخش ۵۰ میلیون تومان بوده که به همراه انتشار پنج اثر برگزیده است. در بخش داستان کوتاه باید مجموعه داستان ارسال شود اما در ذیل موضوعاتی که گفته شده است و جایزه این بخش هم ۱۰۰ میلیون تومان است که پنج اثر برگزیده نیز چاپ می‌شوند. جایزه بخش رمان نوجوان نیز ۱۰۰ میلیون تومان است و پنج اثر برگزیده نیز منتشر می‌شوند و در بخش رمان بزرگسال نیز جایزه نفر اول ۲۰۰ میلیون تومان است که پنج اثر برگزیده نیز چاپ می‌شوند. 
آقامحمدی نیز تأکید کرد: این جشنواره خواص نیست و همه شاعران و نویسندگانی که دغدغه خلق اثر ادبی دارند می‌توانند در آن شرکت کنند.

خبرنگار: صبا کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه