واکنش مسلمانان به حضور دو زن بی‌حجاب در مسجدالنبی(ص)

واکنش مسلمانان به حضور دو زن بی‌حجاب در مسجدالنبی(ص)

در پی حضور دو زن بی‌حجاب در مسجدالنبی(ص) و بیانیه متولیان این مکان مقدس، جمعی از مسلمانان به این اقدام واکنش نشان داده و خواستار لغو برنامه‌های غیرمذهبی در مکه مکرمه و مدینه منوره شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پس از ورود دو زن بی‌حجاب به مسجدالنبی(ص)، برخی از مسلمانان به این اقدام واکنش نشان دادند و حتی بیانیه متولیان مسجدالنبی(ص) درباره بی‌اطلاعی آن دو زن بی‌حجاب در ورود به این مکان مقدس را امری غیرقابل توجیه دانستند. 
شیعیان عربستان هم با اشاره به اینکه در ورودی‌های مسجدالنبی(ص) مأمورانی به منظور جلوگیری از ورود افراد بدون حجاب حضور دارند، مدعی شدند این اقدام سعودی‌ها سهوی نبوده و به‌طور حتم پشت پرده این اقدام برملا خواهد شد.
همچنین اقدام دو زن بی‌حجاب در فیلم منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد آن‌ها شالی به عنوان حجاب همراه داشته‌ و از قوانین حضور در مسجدالنبی(ص) مطلع بودند و به عمد حجاب را برداشته و اینچنین وارد حرم نبوی شدند. بر همین اساس هم شیعیان برخی دیگر از کشورها همچون پاکستان با مکاتباتی با مسئولان سعودی خواستار جلوگیری از چنین اقداماتی شده و گفته‌اند توریستی کردن شهرهای زیارتی همچون مکه مکرمه و مدینه منوره اقدامی علیه اسلام به شمار می‌رود.
نکته جالب که موجب خشم مسلمانان شده، حضور مأموران سعودی در ورودی‌ها و محوطه مسجدالنبی(ص) است. زائران برای تشرف به حرم نبوی باید مسیرهایی طولانی که شرطه‌ها یا همان مأموران سعودی حضور دارند را طی کنند اما چطور ممکن است با وجود چندین مأمور امنیتی، این دو زن بی‌حجاب به‌راحتی وارد مسجدالنبی(ص) شوند. از طرفی هم ورود به همه اماکن مقدس و حتی کلیساها قوانینی دارد و همه افراد پیش از ورود به آنجا مجبور به رعایت آن هستند اما چطور ممکن است این دو زن بی‌حجاب بدون اطلاع وارد حرم نبوی شده باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه